ANAF: Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social
anafprocedurasolicitaresediu socialefirmeregistrul comertuluidocumente
Prin dispozitiile art. XIII din OUG a Guvernului nr. 54/2010 a fost modificat art. 17 din Legea nr.31/1990 privitor la societatile comerciale si a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului o serie de documente.
a) Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul ANAF in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) Un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea DREPTULUI DE FOLOSINTA asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.
Se propune ca organele fiscale sa inregistreze documentul doveditor al dreptului de folosinta si sa elibereze certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social, la solicitarea electronica a ONRC, FARA A FI NECESARA PREZENTAREA LA ORGANUL FISCAL A PERSOANEI SOLICITANTE. (sursa
aici)