Fisierul stocheaza continutul media, care poate fi accesat doar cu o parola. Acesta este destinat artistilor care vor sa isi vanda sau sa isi distribuie materialele catre fani, alaturi de fisierul muzical sau video descarcat.
Un analist a spus ca BitTorrent se reinventeaza.
Compania din San Francisco a fost criticata pentru faptul ca incurajeaza pirateria online, deoarece le permite utilizatorilor sa descarce filme, muzica, jocuri si softuri prin intermediul site-urilor specifice de torrente.
Totusi, Mark Mulligan, editor al Music Industry Blog, a declarat ca Bundle reprezinta un pas semnificativ in vederea repozitionarii companiei ca partener al detinatorilor continutului respectiv.
BitTorrent spune ca formatul are potentialul sa revolutioneze industria media.
"Inca de pe vremea lui Edison, care a inventat fonograful, ideea a fost sa vinzi inregistrarile intr-un magazin", a declarat Matt Mason, vicepresedintele de marketing al BitTorrent.
"Ceea ce este diferit in zilele noastre este ca inregistrarea (fisierul) reprezinta magazinul in sine; filmul vine insotit de "box office".
"Daca magazinul si fanii interactioneaza cu creatorul continutului in Bundle, atunci fiecare creator poate castiga bani sau relatii, de fiecare data cand continutul este partajat". Pentru a promova acest format, compania colaboreaza cu casa de discuri Ultra si va lansa materialul muzical al DJ-ului american Kaskade.
Cand fisierul este descarcat, utilizatorii acceseaza o pagina care prezinta un cantec sau un trailer video. Totusi, ei trebuie sa introduca adresa de email pentru a debloca restul continutului, cum ar fi programul unui concert sau un film de scurt-metraj.
Adresa de email poate fi folosita apoi de artistul respectiv pentru a-si promova continutul. Pe viitor, BitTorrent a precizat ca utilizatorii ar putea plati o taxa, inainte ca acel continut actualizat sa fie oferit spre descarcare.
"Daca publici un Bundle ca artist, poti primi adresa de email de la fani. Poti castiga bani", a declarat Mason.
"Creatorii de continut si fanii lor pot relationa direct si acest lucru este benefic pentru toata lumea, de la micile formatii de rock, pana la Disney, care nu vor mai avea nevoie doar de Facebook, Spotify si Netflix, ca intermediari".
Mulligan spune ca in aceasta directie trebuie sa se indrepte industria de divertisment, dar pune la indoiala succesul Bundle.
"Nu este suficient sa oferi un fisier digital sau analog si sa-l numesti "produs digital". Potentialul tehnologic este ignorat", a spus acesta.
"Nu iti garanteaza nimeni ca vei face milioane de dolari. Este o parte a unui experiment inovator si atat".