Expozitia si simpozionul international Transform in Art Education - Bucharest 2014
unartebrdevenimentehubforta de muncaeconomie
In perioada 2 - 6 iunie 2014 s-a desfasurat la Bucuresti a patra editie a simpozionului international "Transform in Art Education - Bucharest 2014", ce a reunit sase universitati de arta din Europa de sud-est. Evenimentul a fost organizat de Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, iar expozitia ce reuneste lucrarile universitatilor participante urmeaza a fi deschisa pe intreaga durata a lunii iunie la "Sala Constantin Brancusi" a Parlamentului Romaniei.
Editiile anterioare ale “Transform in Art Education” au avut loc la Istanbul in 2009, la Sofia in 2011 si la Salonic in 2012. Pe langa Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, celelalte universitati participante la editia de anul acesta sunt: Facultatea de Arta a Universitatii "Mimar Sinan" din Istanbul, Academia de Arte si Design a Universitatii din Ljubljana, Academia Nationala de Arte din Sofia, Facultatea de Arte Vizuale a Universitatii "Aristotel" din Salonic si Academia de Arta a Universitatii din Zagreb. Expozitia si simpozionul prilejuiesc o analiza comparativa a practicilor educationale existente astazi la nivelul invatamantului superior artistic din cele sase universitati participante, fiind de natura a facilita schimbul de idei si experienta.
Cu ocazia evenimentului a fost lansat un amplu catalog ce reuneste lucrarile prezente in expozitie. Detalii suplimentare referitoare la eveniment pot fi gasite la adresa www.unarte.org/transform/.
Manifestarea face parte din suita de manifestari ce marcheaza, pe intreg parcursul anului curent, 150 de ani de la infiintarea Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti.
“Alaturarea dintre o banca si o institutie de invatamant din domeniul artelor poate parea inedita la prima vedere. De fapt, este naturala daca tinem cont ca Universitatea Nationala de Arte este principalul «producator» de profesionisti pentru industriile creative, care au produs, la nivelul anului 2009, 5,9% din produsul intern brut al Romaniei, mai mult decat veniturile produse de turism de exemplu si comparabile cu veniturile produse de agricultura.
Dezvoltarea industriilor creative se coreleaza strans cu progresul economic si cu dezvoltarea si consolidarea clasei mijlocii, unul dintre obiectivele care ar trebui sa faca parte din proiectul de tara al Romaniei, proiect in care BRD intelege sa se implice. Prin forta de munca, prin dimensiunea pietei, Romania are potentialul sa devina cel mai important hub creativ din aceasta parte a Europei, iar acesta credem ca este obiectivul pe care trebuie sa il urmarim in primul rand.
Felicitari UNARTE la 150 de ani de la infiintare si mult succes in constructia unei industrii creative puternice in Romania.” a declarat Flavia Popa, Secrétaire Général in cadrul BRD Groupe Societe Generale.