Inscrierile la cea de-a doua editie a Competitiei de Film We are Water, pe ultima suta de metri
inscrierifacebookfundatia we are wateroameniaccesapa potabila
Fundatia We Are Water, o initiativa a companiei spaniole de obiecte sanitare Roca, anunta ultimele doua luni in care se mai pot face inscrieri la Competitia de Film "We Are Water", prima competitie de scurt-metraje ce atrage atentia publicului cu privire la problemele legate de siguranta apei si alimentatiei. Cea de a doua editie a competitiei a debutat anul trecut, in timpul prestigiosului Festival de Film San Sebastian, iar inscrierile se pot face pana la data de 31 martie 2014.
Fundatia „We Are Water” aduce pe agenda publica si incurajeaza dezbaterile in jurul unei noi abordari a apei ca resursa limitata. Festivalul de scurt-metraje urmareste sa sensibilizeze publicul cu privire la acest subiect, sa aduca perspective noi, in acelasi timp oferind regizorilor, scenaristilor si editorilor de film oportunitatea de a duce mai departe mesajul fundatiei intr-un mod creativ si personal. Editia din acest an are ca tema impactul pe care salubritatea si apa il au asupra igienei, poluarii, agriculturii, sanatatii, alimentatiei si educatiei.
Conditiile competitiei
Aplicatiile pot fi inscrise pe website-ul oficial al fundatiei www.wearewater.org pana la data de 31 martie 2014. Scurt-metrajele trebuie sa prezinte tema intr-un interval de unu pana la trei minute. Si romanii pot intra in competitie intr-una dintre cele trei categorii: micro-documentar, animatie si Instagram.
Fiecare categorie va avea un castigator, premiile fiind oferite dupa cum urmeaza:
- Micro-documentar: o camera video si 2.500 de euro
- Animatie: o camera video si 1.500 de euro
- Format Instagram: 1.000 de euro
- Premiul publicului (cel mai „apreciat” scurt-metraj pe Facebook): 1.000 de euro
Regulamentul complet poate fi citit pe www.wearewater.org .
Pe langa premiile oferite, scurt-metrajele finaliste vor beneficia de o mai mare recunoastere a publicului, fiind expuse pe website-ul si conturile de Social Media ale Fundatiei si difuzate in Galeriile Roca din Londra, Madrid si Barcelona. Mai mult, doua dintre scurt-metrajele castigatoare ale editiei de anul trecut au fost proiectate la Festivalul International de Film din Berlin, in fata unei audiente de 250.000 de jucatori de prim rang ai industriei internationale cinematografice.
Juriul
Juriul reuneste 11 personalitati de top atat din industria filmului, cat si a ONG-urilor. Regizori de film, actori spanioli, directori de festivaluri de film, echipa „We Are Water” si ONG-uri internationale ce trateaza problema apei si salubritatii in lume isi vor deschide inimile catre povesti si isi vor folosi cunostintele pentru a alege cele mai puternice filme. „Astazi, oricine poate filma un scurt-metraj cu un smartphone. Acest lucru confera o spontaneitate si usurinta in exprimare mai mare decat in cazul filmarilor profesioniste si, implicit, si un farmec aparte fiecarui film inscris, pe care juriul va pune accent”, a declarat membrul juriului Emilio Mayorga, consultant de film si reprezentant al revistei Variety Magazine.
Printre membrii juriului se numara: Carl Hensman, Director al Proiectului Apa, Salubritate si Igiena al Fundatiei Bill & Melinda Gates; Judith Colell, regizoare spaniola de film si Vicepresedinte al Academiei Spaniole de Arte si Stiinte Cinematografice; Ned Breslin, Director General Water for People; Agustí Villaronga, regizor spaniol de film, scenarist si actor; Ginés García Millán, actor; María Emma Mejía, Presedinte al Barefoot Foundation; Emilio Mayorga, Reprezentant al revistei americane de film Variety; José Luis Rebordinos, Director al Festivalului de Film San Sebastian; Carlos Jiménez Renjifo, Secretar al UNRIC - United Nations Regional Information Centre for Western Europe (Centrul Regional de Informare pentru Europa Occidentala al Organizatiei Natiunilor Unite); Xavier Torras, Director al Fundatiei We Are Water si Pascal Edelmann, Responsabilul cu Presa al EFA – Academia Europeana de Film.
Inca de la prima editie, Festivalul de Film „We Are Water” a inregistrat peste 500 de aplicatii din 80 de tari si a implicat 12.500 de votanti, care si-au sustinut scurt-metrajele favorite. Inca o data, mesajul Fundatiei si-a gasit calea catre zeci de mii de oameni si a exemplificat probleme reale si ingrijoratoare despre apa si salubritate. In lume, 894 de mii de oameni nu au acces la apa potabila si 2,5 miliarde la salubritate de baza.
Puteti afla mai multe despre competitie la urmatoarea adresa:
http://www.wearewater.org/en/2013-14-edition_123901
Urmariti stirile pe pagina de Facebook:
https://www.facebook.com/wearewaterfoundation