Prognoza meteo: ploua... cu bani
meteoploaierecordtomas nevestv globotelenovela
O noua metoda de marketing se afla in faza de testare. E adevarat ca ideea face totul. Mai ales cand e pusa si in practica.
Cine a avut inspiratia de a face sa ploua cu mii de bancnote deasupra orasului Rio de Janeiro? Doar cu scopul de a face sa creasca audienta unui serial, "Vidas en Jogo"?
Ei, bine, prin aceasta metoda, Tomas Neves, directorul de marketing al unui post de televiziune foarte popular,
Record, a tinut mortis sa trezeasca curiozitatea chiar si celor care nu urmaresc telenovela cu pricina.
Istoricul evenimentelor in care sunt implicati banii este scurt. Astfel, episodul din prima zi a saptamanii a adus un castig celor care au indraznit sa-si incerce norocul la loterie. E vorba de aproximativ 90.000 de euro. Urmatoarea zi a capatat continut valoric prin ploaia unui lot cu bancnote.
Care urmau sa fie distribuite in acest mod inedit locuitorilor din Rio de Janeiro, aducand eficienta acolo unde, probabil, alte procedee clacasera. Sau sa-i dea putin peste nas postului concurent
TV Globo, ale carui telenovele sunt urmarite de ochii a 60 de milioane de spectatori. Seara de seara.
Astfel, ziua in amiaza mare, apa de ploaie a fost inlocuita cu bancnote de doi, cinci, zece, douazeci, cincizeci de reali. Ba chiar si de o suta (transformand, de la 90 de centime la 43 de euro). Si ca desimea sa fie mai mare li s-au alaturat si bancnote false din plastic. Ca sediu al actiunii a fost folosit acoperisul unui imobil, de pe o strada a unui centru comercial din Rio de Janeiro, iar scena si fetele trezite din monotonie ale locuitorilor din Cariocas au fost imortalizate de catre un cameraman.
Se pare ca suma totala se ridica la aproximativ 28.000 de euro. Pentru care s-au imbulzit, intr-un fel lesne de inteles, toti cei care au dorit sa puna mana pe hartiile pretioase. Ca se va obtine sau nu o crestere a audientei cu 30%, cifra prognozata si visata de Neves, ramane de vazut. Dar ca se mai poate face o telenovela din ceea ce s-a intamplat la locul cu pricina, cu siguranta.
Mai ales ca brazilienii sunt mari amatori de asemenea gen de realizari cinematografice. Care sa le capteze atentia episod de episod. Timp de cateva luni... Pana cand noutatea unei alte productii "telenovelistice"
le va intretine arderile.