Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

18 lectii de afaceri de la parintele reclamei moderne


18 lectii de afaceri de la parintele reclamei moderne
de la 11 Ian. 2018 Exclusiv
18 lectii de afaceri de la parintele reclamei moderne
Tags: david ogilvyreguli in publicitate

David Mackenzie Ogilvy (1911-1999) a fost un copywriter extraordinar, creatorul unor campanii memorabile care constituie astazi material de studiu pentru oricine bate la portile industriei publicitatii. Secretul succesului sau, dupa cum a marturisit la un moment dat, a constat in cercetarea meticuloasa a obiceiurilor consumatorilor, dar si in respectarea unor reguli simple, conturate strict din practica, din contactul permanent cu piata. Ce ne-a invatat David Ogilvy?



1. Consumatorul nu e prost. Nu-i insulta inteligenta.

2. Niciodata sa nu creezi o reclama pe care familia ta nu ai vrea sa o vada.

3. Crearea unei reclame de succes este un mestesug: in parte inspiratie, dar in cea mai mare masura competenta si multa munca. Daca ai un dram de talent si inveti care tehnici functioneaza si aduc bani, vei ajunge departe.

4. Tentatia de a distra in loc de a vinde este contagioasa.

5. Diferenta dintre doua reclame pentru acelasi produs, masurata in rezultatele aduse, poate fi de 19 la 1.

6. Testarea produsului inainte de conceperea mesajului publicitar este obligatorie.

7. Cheia succesului este sa-i promiti consumatorului un beneficiu – de exemplu o aroma mai buna, un alb mai stralucitor, un consum mai redus la suta de kilometri, un ten luminos.

8. Functia reclamelor nu este de fapt sa-i convinga pe oameni sa iti incerce produsul, ci mai degraba sa-i convinga sa-l foloseasca mai des decat pe altele de acelasi tip.

9. Ce functioneaza intr-o tara functioneaza aproape intotdeauna si in alte tari.

10. Redactorii de presa sunt mai priceputi in comunicare decat cei care lucreaza in publicitate. Imita-le tehnicile!

11. Cele mai  multe reclame sunt prea complicate. Ele reflecta o lista lunga de obiective si incearca sa impace vederile divergente ale prea multor directori executivi. Reclamele de acest gen arata ca niste procese-verbale.

12. Nu-i lasa pe barbati sa faca reclama la produsele destinate femeilor.

13. Cele mai bune campanii pot continua ani de zile fara sa-si piarda puterea de convingere. Campania mea pentru camasile Hathaway a avut succes 21 de ani, iar cea pentru sapunurile Dove a tinut 31 de ani.

14. Oamenii n-or sa-ti cumpere produsul daca esti pisalog, ci numai daca reusesti sa le atragi atentia.

15. In locul anarhiei ignorantei, prefera disciplina cunoasterii. Eu caut cunoasterea cu acelasi sarg  cu care porcii cauta trufele.

16. Daca in campania ta nu ai o Mare Idee, ea va trece neobservata ca un vapor care navigheaza noaptea. Cred ca doar o campanie dintr-o suta reuseste sa fie animata de o mare idee. Se spune despre mine ca sunt unul dintre cei mai fertili oameni de publicitate, dar in indelungata mea cariera nu am avut mai mult de 20 de asemenea idei.

17. Creativitatea e o chestie individuala. N-o sa gasesti nicaieri o statuie ridicata in cinstea unui grup. (Ca o paranteza, iata o mostra din creativitatea lui David Ogilvy, anume un headline mentionat pe la toate cursurile de copywriting: „La 60 de mile pe ora, cel mai tare zgomot in noul Rolls-Royce vine de la ceasul electric de bord”.)

18. Cand concepi o reclama pentru un produs, munceste ca si cum ar fi propriul tau produs, nu al firmei care te-a angajat.


Editorialist Manager.ro
23 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016