15 reclame stradale 3D extraordinare
reclamedesene3dcompaniicoca-colaarta
In afaceri, inovatia este cheia succesului. Vrei sa iesi in evidenta? Gandeste dincolo de limitele normalului, transforma-ti promovarea intr-o incursiune in lumea fanteziei. Apeleaza la artistii care realizeaza picturi stradale 3D.
15. Reebok CrossFit
Acest desen incredibil pentru Reebok a fost realizat de artistii 3D Joe & Max in Canary Wharf, Londra, in 2011. Lucrarea a necesitat sapte zile de munca si este "cea mai mare pictura murala din toate timpurile", potrivit Huffington Post. Joe & Max au obtinut si un loc in Cartea Recordurilor pentru aceasta realizare artistica.
14. Dunkin' Donuts
O reclama realizata de Kurt Wenner. Pictorul stradal 3D Tracy Lee Stum spune ca arta tridimensionala prinde la public deoarece reprezinta un element original. Unele companii combina reclama stradala 3D cu una social media, desfasurata pe Facebook.
13. Grant's
Un desen realizat de artistul Manfred Stader.
12. London Aquarium
Potrivit Street Advertising Services (SAS), o companie specializata in dezvoltarea tehnicilor moderne de advertising, arta tridimensionala transpusa in strada ofera o oportunitate unica de exprimare, implicare si angajament. Artistul rus Nikolaj Amdt a realizat acest desen extraordinar pentru London Aquarium.
11. Buick
Kurt Wenner a realizat aceasta reclama pentru Buick Lacrosse in Herald Square, New York. Wenner, fost angajat al NASA, a intrat in domeniul artei 3D in 1982, in timp ce se afla la Roma. El a observat ca unele ornamente baroce din secolul 17 erau "alungite", pentru a parea tridimensionale. Wenner a realizat ca poate folosi aceeasi tehnica si in cazul picturilor stradale.
10. Costa
De obicei, Wenner, are nevoie de zece zile, pentru a face un plan al lucrarii, dupa care urmeaza alte zece zile de munca artistica.
9. Daily Mail
Ideile noi sunt absolut necesare in domeniul publicitatii, mai ales daca te promovezi outdoor. Daily Mail a beneficiat de ajutorul lui Julian Beever, cel mai cunoscut realizator de desene 3D pe asfalt. Potrivit SAS, in 2008, 95% dintre cei mai importanti jucatori publicitari din Marea Britanie utilizau reclama outdoor si motivele sunt foarte justificate: Reclama outdoor aduce 1,33 lire sterline din vanzari la fiecare 1 lira sterlina investita in proces.
8. Coca-Cola
Aceasta pictura stradala este atat de realista, incat o confunzi cu o sticla rece de Coca Cola. Beever a realizat reclama in cauza; artistul a lucrat in peste 28 de tari, pentru diverse companii si clienti dornici sa beneficieze de harul lui artistic. "Arta mea este pentru oamenii de pe strada, nu are loc in galeriile specifice si nu e limitata de niciun sistem", a declarat, candva, artistul.
7. Calgary Stampede
Tracy Lee Stum explica succint ca "gigantul PR Ogilvy s-a aflat printre primii care au sesizat impactul desenelor 3D cu creta, realizate direct pe strada. Un desen realizat de Kurt Wenner.
6. LA Fitness
Acest desen stradal a fost realizat de artistii Joe & Max. Potrivit site-ului lor, Joe & Max au calatori in toata lumea - de la New York la Shanghai - pentru a realiza diverse creatii artistice 3D.
5. Rembrandt
Beever, imortalizat alaturi de o cutie uriasa de creioane Rembrandt, desenata de el insusi, cunoaste importanta artei 3D in publicitate. In zilele noastre, cand reclamele sunt presarate cu mii de imagini, sloganuri si logouri, este greu sa te mai diferentiezi.
4. Jinro
O tema subacvatica realizata de Stader (care a desenat si reclama pentru Costa). Cei mai multi artisti 3D stradali folosesc creta. Nikolaj Amdt spune ca utilizeaza atat creta, cat si pigmenti (o forma de pudra de creta). Pentru a preveni distrugerea desenului, de catre vremea potrivnica, artistul adauga o mixtura de zahar si apa acestui pigment, rezultand o substanta lipicioasa, care tine "lucrarea" la un loc. Lucrarea poate fi acoperita cu lac special, pentru a rezista si mai mult timp in fata intemperiilor.
3. Brandon Trust
Acest pod inspaimantator a fost realizat de artistii Joe & Max. Ei au lucrat pentru companii uriase, precum BBC, Coca-Cola, Google, Save the Children, Visit Britain si Disney.
2. Radio City Christmas Spectacular
O alta lucrare fabuloasa semnata de Wenner. Uneori, artistii intampina dificultati cu autoritatile, care nu ii lasa sa lucreze in anumite locuri. "In cazul lucrarilor comerciale, aprobarea este obtinuta in prealabil de catre client", explica Beever. Potrivit artistului, creta are mai multe avantaje: este usoara, poate fi amestecata si nu este permanenta.
1. E.On - Health and Safety
Dupa cum am vazut in desenele anterioare, companiile au constientizat importanta si impactul artei 3D stradale. Spre deosebire de pancartele traditionale, uneori banale, desenele 3D pe asfalt ne vor impresiona intotdeauna si identitatea brandului care isi face reclama ne va ramane mult timp in minte.