17% din publicul comercial afirma ca postul DISCOVERY e singurul motiv pentru care mai pastreaza abonamentul TV
publicdiscovery channelanalizaabonamenttvefectebear grylls
90% dintre participantii la o analiza realizata in Romania de Mercury Research pentru Discovery Channel afirma ca se uita in fiecare zi la TV, dar 17% spun ca acest post este singura motivatie pentru care inca mai platesc abonamentul TV. Studiul a urmarit sa evalueze opiniile oamenilor despre influenta televiziunii asupra lor si modul in care vad telespectatorii postul Discovery. Rezultatele studiului stau la baza unei campanii de marketing pe care acest canal o va lansa luni, intitulata "Efectul Discovery" si care urmareste sa aniverseze 15 ani de cand Discovery a aparut pe piata tv romaneasca.
Studiul a fost realizat in februarie 2012 de Mercury Research pentru Discovery si s-a bazat pe un esantion de 646 de oameni, declarat ca fiind reprezentativ pentru populatia cu varste intre 18-49 de ani, rezidenta in mediul urban.
Targetul general al studiului citat de
HotNews.ro a fost format din barbati si femei (urban, 18-49) care se uita la TV cel putin o data pe luna, iar targetul Discovery - barbati si femei (urban, 18-49) care se uita la Discovery Channel cel putin o data pe saptamana.
Datele au fost adunate prin intermediul unor interviuri online, din panelul Mercury Research. Iata cateva din rezultatele cercetarii:
62% dintre respondenti spun ca Discovery Channel a avut un efect pozitiv asupra vietii lor, prin cunostintele dobandite
17% dintre respondenti spun ca postul e singurul motiv pentru care inca mai au televizor/abonament tv
74% apreciaza ca Discovery Channel e diferit prin faptul ca ofera stiinta intr-un format accesibil; 62% lauda modul in care Discovery imbina informatia cu divertismentul
Respondentii urmaresc Discovery pentru: cunostinte generale mai bogate, pentru a afla ceva nou, pentru a fi informati, pentru a se relaxa
Ei prefera emisiunile de stiinta, urmate de cele de calatorii si de cele de supravietuire
Prezentatorii preferati de romani sunt
Bear Grylls, Adam Savage si Jamie Hyneman, Jeremy Clarkson si Mike Rowe.