Cum iti vei masura viata- singura carte de business care l-a influentat profund pe Steve Jobs
ey romaniaclayton christensensteve jobs
Creatorul conceptului de disruptive innovation (inovatie disruptiva) si unul dintre cei mai apreciati teoreticieni in domeniul inovatiei, Clayton M. Christensen a fost numit cel mai influent ganditor de business din lume. El ocupa pozitia nr. 1 in ultima editie a topului Thinkers50, echivalentul Oscarului pentru teoreticienii in management si leadership. Printre castigatorii acestui titlu s-au regasit de-a lungul timpului Steve Jobs, Richard Branson, Bill Gates, Peter Drucker si Michael Porter.
Clayton M. Christensen abordeaza in noua sa carte, considerata de Steve Jobs singura carte de business care l-a influentat profund, problema adevaratei reusite in viata, propunand “o metodologie de analiza” pe care a testat-o ani de zile in cursul sau de la Harvard. Noutatea cartii lui Clayton Christensen este data de abordarea diferita fata de modul in care unii ganditori contemporani abordeaza problema.“Eu nu intentionez asa ceva cu cartea pe care o aveti in fata”, spune el.
„
Nu exista raspunsuri simple la problemele fundamentale ale vietii. Dar va pot oferi niste instrumente, pe care le voi numi teorii in aceasta carte, care va vor ajuta sa alegeti alternativa cea mai potrivita pentru circumstantele vietii voastre”, adauga Clayton Christensen.
“O strategie, fie ea de afaceri sau in viata personala, se creeaza prin sute de decizii luate zilnic in privinta modului in care ne cheltuim timpul, energia si banii. Cu fiecare clipa din viata ta, cu fiecare decizie luata despre felul in care iti consumi energia si banii, faci o declaratie despre ceea ce conteaza realmente pentru tine. Poti vorbi la nesfarsit despre telurile clare pe care le urmaresti si despre strategia pe care o ai pentru viata ta, caci in ultima instanta ele nu inseamna nimic, daca nu-ti investesti resursele disponibile intr-un mod care sa concorde cu strategia ta. La urma urmelor, o strategie nu inseamna nimic mai mult decat bune intentii, daca nu se vede pusa eficient in practica”, spune Clayton Christensen.
La a doua colaborare cu Publica, firma EY Romania (Ernst & Young) sustine acest proiect din dorinta de a oferi cititorilor din Romania accesul la unul dintre cele mai importante texte de dezvoltare personala scris in ultimii ani.
Elena Badea, Director de Marketing si Comunicare, EY Romania: „
Autorul este ca un ceasornicar minutios care, la masa lui de lucru, desface conceptual mecanismul, il recompune prin exemple si da ora exacta in interpretarea inovatiei. Cartea ofera o perspectiva originala privind felul in care urmarirea realizarilor imediate ne blocheaza calea catre succesul durabil. Activarea mecanismelor mentale individuale ce tintesc recompense imediate: incheierea unei afaceri, obtinerea unei promovari sau cresterea salariului sunt extinse si la nivelul organizational imbracand forme specifice. Companiile urmaresc indicatorii financiari, cresterea cotei de piata si rezultatele tangibile imediate fara sa observe schimbarile accelerate din industrie si sa inoveze. Clayton Christensen pune in oglinda oamenii si organizatiile, stabileste ca element comun nevoia de gratificatii imediate, pleaca de la exemple concrete in argumentatie si propune ca remediu inovatia”.
Foto: EY.