De ce este necesar pentru companii sa investeasca in spatiile de relaxare pentru angajati
spatii relaxarerelaxare angajatispatii relaxare companii
Peste 70% dintre companiile care isi amenajeaza birourile aleg sa implementeze si un spatiu de relaxare pentru angajati, arata analizeaza realizata de Techno Office, unul dintre principalii jucatori ai pietei locale de furnizori de solutii complete pentru amenajarea spatiilor de birouri.
"Chiar daca bugetele pentru amenajarea spatiilor de birouri au scazut considerabil in urma crizei financiare, companiile sunt dispuse sa aloce pana la 5.000 de euro pentru implementarea unei zone de relaxare pentru angajatii lor. Bugetul difera in functie de suprafata ce urmeaza a fi amenajata, de numarul de angajati, precum si de dotarile spatiului respectiv", a declarat Iuliana Carata, General Manager Techno Office.
Spatiile de relaxare au scopul de a incuraja cumunicarea intre angajati, dar sunt destinate si brainstorming-urilor sau discutiilor informale.
Topul industriilor unde se regasesc spatiile de relaxare
Conform Techno Office, in topul companiilor care prefera astfel de spatii de relaxare se afla cele care activeaza in industriile de media, publicitate, IT si FMCG. In general, acestea sunt multinationale, care adera la cultura organizationala a companiei-mama, incurajand astfel comunicarea la birou si activitatile de recreere.
Nici companiile mai mici, locale, nu se abat de la aceasta tendinta, avand in vedere ca din ce in ce mai multe dintre acestea inteleg scopul unor astfel de spatii, menite sa incurajeze relaxarea in timpul orelor de lucru pentru a conduce la cresterea productivitatii companiei.
Spatiile open space sunt folosite pentru a incuraja colaborarea dintre angajati si pentru a optimiza costurile raportate la suprafata, iar companiile au invatat ca lucrul in echipa este mai eficient intr-un spatiu mai degajat decat in clasica sala de sedinte. Potrivit reprezentantei Techno Office, spatiile de relaxare reprezinta raspunsul la nevoia de intimitate ce a intervenit mai ales in amenajarile de tip open space.
"Este un tip de amenajare mai atractiv pentru angajati, care serveste mintea, prin relaxarea trupului", a completat Iuliana Carata.
Pentru companiile care lucreaza intr-un mediu open-space, aceste zone de relaxare sunt amenajate chiar in mijlocul spatiului de lucru. Nici in cazul companiilor care utilizeaza birouri inchise (banci sau firme de avocatura) nu lipsesc astfel de spatii, acestea fiind insa amenajate in zone inchise, special delimitate.
"De regula, suprafata medie pentru o zona de relaxare este de 25-30 metri patrati, pentru o companie cu aproximativ 50 de angajati. Cu cat compania este mai mare, cu atat creste si suprafata alocata, astfel incat am avut proiecte in care am amenajat chiar si trei spatii de relaxare in cadrul aceleiasi companii", a mai spus Iuliana Carata.
Cum sunt amenajate spatiile de relaxare
In ceea ce priveste dotarea unui spatiu de relaxare, Iuliana Carata mentioneaza ca accesul la Internet si elementele de tehnologie sunt nelipsite, iar printre cele mai cerute piese de mobiler se numara canapelele, sistemele de lounge si fotoliile.
De asemenea, foarte multe companii transforma aceste zone in adevarate spatii de joaca, apeland la mese de biliard, foosball sau ping-pong, jocuri de darts si console Wii sau X-Box. Bibliotecile dotate cu carti sau reviste sunt, de asemenea, foarte populare in ultimii ani, iar cei care doresc ceva cu adevarat special opteaza chiar si pentru instrumente muzicale, precum pianul.