Previziuni financiare si anexe intr-un plan de afaceri
Previziuni financiare intr-un plan de afaceri
Exista doua tipuri de informatii:
- informatii obtinute pe baza inregistrarilor contabile;
- informatii legate de managementul financiar.
1. Informatiile
obtinute pe baza inregistrarilor contabile
Sunt un set de informatii destul de tehnice folosind un limbaj specific greu accesibil unei persoane fara pregatire contabila/financiara insa trebuie intelese de manager si de patroni/asociati.
Contabilitatea unei firme nu poate sa fie tinuta decat de o persoana cu pregatire in domeniu si mai ales cu experienta in activitati similare. Rezultatele inregistrarilor contabile insa pot si trebuie sa fie intelese de echipa manageriala (patronul/asociatii).
Una dintre greselile cele mai frecvente este aceea de a
rupe activitatea societatii de contabil.
Se aplica destul de des sistemul in care relatia cu contabilul decurge in felul urmator:
- directorul ii da la sfarsitul lunii contabilului teancul de documente aferente activitatii derulate;
- contabilul se duce si face inregistrarile contabile si realizeaza situatiile financiare prevazute de lege;
- eventual tot contabilul pregateste ordinele de plata de impozite si declaratiile aferente acestora, declaratii ce trebuie depuse la diverse institutii ale statului;
- directorul semneaza (in general fara sa le inteleaga sau sa le citeasca chiar) atat situatiile financiar-contabile, cat si declaratiile.
Acest stil de lucru insa, pe langa faptul ca in majoritatea cazurilor genereaza frustrari de ambele parti (atat pentru echipa manageriala, cat si pentru contabil), face din contabilitate un instrument inutilizabil din punct de vedere managerial.
Cel mai important lucru este ca prezinta riscul ca inregistrarile contabile sa nu reflecte corect realitatea. Astfel se poate intampla sa platiti impozite mai mari decat este cazul sau sa nu vi se aprobe un credit de care aveti nevoie pentru ca inregistrarile contabile arata o situatie mai rea decat cea reala a firmei. Cel mai mare dezavantaj este ca pierdeti un instrument valoros de evaluare, monitorizare si planificare a afacerii dvs.
2.
Informatiile legate de managementul financiar
Informatiile legate de managementul financiar sunt acele informatii cu caracter financiar sau cu implicatii financiare, care nu se regasesc in contabilitatea traditionala sau sunt greu de identificat. Astfel de informatii pot sa fie uneori decisive in vederea evaluarii unei firme sau pentru realizarea unei planificari corecte.
3. Situatiile financiare dintr-un plan de afaceri
Situatiile financiare care fac parte dintr-un plan de
afaceri sunt de doua tipuri:
I. Situatii standard, realizate in general pe baza informatiilor financiare pe care le oferiti.
II. Situatii specifice activitatii dvs. ...mai mult >>
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Plan de afaceri
Ultimele NOUTATI
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Detasarea salariatului - STATUL in care se platesc contributiile sociale
Peste 6.000 de participanti la cursurile organizate de ANOFM in primele trei luni din 2024