Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Editorial Dan Manusaride: De ce pune Daimler doar un picior in Romania? (corespondenta din Germania)

Editorial Dan Manusaride: De ce pune Daimler doar un picior in Romania? (corespondenta din Germania)
de la 25 Iun. 2013
Editorial Dan Manusaride: De ce pune Daimler doar un picior in Romania? (corespondenta din Germania) Tags: editorialdan manusariderezultatemercedesdaimler

In urma cu cativa ani, fiind tot in Germania, m-am oferit sa dau o bere prietenilor si rudelor mele de aici. Era motiv de sarbatoare, Daimler AG, concernul care produce prestigioasa marca Mercedes anuntase ca va deschide o fabrica in Romania. Vestea, publicata in presa germana de atunci, lasa loc insa de interpretare, alaturi de Romania si Cehia fiind in cartile gigantului auto cu sediul la Stuttgart.


In fine, berea s-a baut, dupa cateva luni Daimler a deschis fabrica de autobuze de la Holýšov, unde se produc vestitele EvoBus, iar dupa alte cateva luni a transpirat o stire conform careia, nemtii ar fi fost nemultumiti ca fostul guvern le-a refuzat acordarea unor facilitati. S-a vorbit despre o chestiune de principiu, direct spus, de ce am acorda facilitati unui concern suficient de bogat pentru a nu le cere?

In 2012, Daimler s-a dus direct in Ungaria pentru a deschide prima fabrica de automobile Mercedes din Europa de Est. Se spune ca fabrica a ajutat Ungaria sa atenuaeze recesiunea intr-o zona extrem de saraca in investitii straine in ultima decada. S-au creat cateva sute de locuri de munca si, mai mult, s-a redresat sectorul imobiliar in zona Kecksemet, un oras de 110.000 de locuitori situat la o ora departare de Budapesta. Nemtii au investit peste 800 de milioane de euro si au inchiriat 330 de unitati locative. Chiria medie platita a fost de peste 1000 de euro per unitate locativa iar cheltuielile germanilor detasati in Ungaria s-au situat la aproximativ alte 500.000 de euro pe luna. Micul oras a inceput a vorbi germana in scurt timp, in zona au aparut scoli germane, in sistemul medical au fost integrati medici si proceduri germane, Kecksemet devenind o mica si extrem de activa colonie germana.

Cu rezultate nu prea bune in Cehia si cu o legislatie mereu in schimbare in Ungaria, germanii s-au gandit sa puna piciorul si in Romania. Dar numai unul. Au ales Sebesul. De ce Sebes? Simplu. Foarte aproape de segmentul de autostrada Deva-Orastie si cu perspective imediate de a beneficia de o autostrada, cu o infrastructura industriala posesoare de experienta in industria de precizie, atat Sebesul cat si Cugirul au mai produs si in trecut subansambluri pentru Mercedes, dar la capacitati extrem de mici. Investitia de acum se ridica la aproximatic 390,6 milioane de euro si deja in zona locuiesc extrem de multi vorbitori de limba germana, o prima bariera culturala fiind inlaturata.

In Germania se vorbeste ca investitia va dubla productia actuala a companiei Star Transmission, ale carei actiuni au fost integral cumparate de concernul german. Aici se va produce noua generatie de cutii de viteza pentru automobilele Mercedes in care Daimler isi pune mari sperante. Dar cel mai important lucru este ca nemtii nu vin sa se carpeasca in Romania ci vor construi de la zero o unitate de productie care va angrena si sectorul de constructii industriale. Altfel spus, romanii vor invata sa construiasca nemteste fara sa mearga la munca in Germania. Vor merge totusi in Germania viitorii angajati ai fabricii, care se vor deplasa la fabrica din Stuttgart-Untertürkheim pentru a se specializa.

Se mai vorbeste in Gemania despre capacitatea Romaniei de a primi si a intretine o astfel de investitie de marca, dar si despre posibilitatea reala de deschidere a unei uzine de automobile in Romania. Dincolo de exuberanta guvernului de a anunta aceasta victorie in plan investitional este nevoie de extrem de multa atentie si diplomatie pentru a face uitate experientele nu tocmai faste ale Daimler AG in Cehia si Ungaria si a dovedi ca Romania se afla pe traiectoria corecta si cu o cutie de viteze cuplata in viteza a cincea.

Heidelberg, Germania, iunie 2013


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement