Editorial Dan Manusaride: Trenule, masina mica!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Editorial Dan Manusaride: Trenule, masina mica! Editorial Dan Manusaride: Trenule, masina mica!
de Manager.ro la 16 Dec. 2013
Urmareste-ne pe Google News
trenurimasinicalvarcalatoriitgvmaria tanase

Modernizarea infrastructurii feroviare trebuie sa permita trenurilor de calatori sa circule cu 160 km/h, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu. Aceasta a afirmat ca nu stie daca aceasta viteza este atinsa in prezent in Romania pe reteaua feroviara, dar ca tinta ar fi fezabila, fara furturi.

De ani de zile ne plangem de aceleasi lucruri: iarna vine pe neasteptate de parca in fiecare an porneste in alta luna, trenurile merg ca melcul pentru ca se fura diferite componente, inclusiv traverse, avem doar doua autostrazi pentru ca expropierile merg incet, scump si prost, iar starea spitalelor este deplorabila pentru ca medicii iau spaga sau pleaca in strainatate. Auzim scuzele astea penibile de aproape 24 de ani si vom continua probabil sa le mai auzim inca pe-atat. Cand am intrat in Uniunea Europeana, la 1 ianuarie 2007, un oficial al Uniunii afirma ca Romaniei ii vor trebui 15 de ani sa recupereze decalajul care o separa, la data aderarii, de restul tarilor dezvoltate. In luna noiembrie a acestui an, Banca Europeana pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), avertiza ca ţarile din estul Europei risca sa nu recupereze niciodata decalajul fata de tarile din vest, intrand intr-un „cerc vicios” de incetinire a ritmului de creştere economica şi de stagnare a reformelor.
 
Nimic n-ar trebui sa ne mire. In timp ce vestul, taras-grapis se mai mişca cat de cat, aici, in est, totul pare inghetat. Suntem in Ice Age. Daca noi inca mai vorbim despre „recorduri” de genul 2 ore si 20 de minute intre Bucuresti si Constanta pe calea ferata, cum mandra se lauda prin presa doamna Manescu, sau de 8 ore si 20 de minute intre Bucuresti si Timisoara (533 de kilometri), ce sa mai spunem de noua linie inaugurata intre Paris si Barcelona, care „inghite” aproximativ 1.000 de kilometri, cu 17 opriri, in doar 5-6 ore, in functie de regimul de viteza. Un bilet pe aceasta ruta, inaugurata in weekend-ul trecut, costa intre 59 si 175 de euro. Partea spaniola a suportat cheltuieli in valoare de 3,6 miliarde de euro pentru a se racorda la reteaua TGV a Frantei.
 
Noi, in loc sa construim o cale ferata moderna, de viteza, am preferat sa apelam la carpeli si eternele scuze puse pe seama hotilor de la calea ferata. Calatoria cu trenul in Romania este un calvar, iar de multe ori chiar o aventura. Caci vorba cantecului interpretat de Maria Tanase:
 
„Foaie verde si-o sipica
 
Trenule masina mica,
 
Unde-l duci pe Ionica
 
Tu mi-l duci si-l ocolesti
 
Din Craiova la Pitesti
 
Si-l dai jos la Bucuresti”
 
Of, of!

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x