Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 caracteristici ale liderului digital

5 caracteristici ale liderului digital
de la 26 Iul. 2017
5 caracteristici ale liderului digital
Tags: leadershipmanagementdigitalizaretehnologie

Desi modelele incleiate de leadership, rezumate la figura unei singure persoane, sunt inca des intalnite, in companiile cu cresteri importante apare o noua generatie de lideri. Eliberata prin tehnologie de retetele patinate ale devenirii profesionale, reprezentatii acestei generatii de lideri digitali revendica tot mai apasat roluri de conducere in interiorul companiilor.


Prieteni cu tehnologia, aceasta ii propulseaza in pozitii de middle management la varste cand parintii lor isi terminau studiile si asteptau repartizarea. Cu toate acestea potrivit studiului Barometrul digitalizarii in companiile din Romania, realizat de compania Valoria, 69% dintre companii nu au dat responsabilitatea pentru dezvoltarea digitala a afacerii unei persoane in pozitie de leadership. Sa fie o oportunitate pentru aceasta generatie?

Astazi, schimbarile care remodeleaza leadership-ul companiilor sunt: 1. Tehnologia, 2. Democratizarea accesului la informatie prin Internet, 3. Tranzitia de la caracterul fizic al muncii la cel bazat pe cunoastere, 4. Formele de organizare ale companiilor din ce in ce mai putin ierarhizate.

In era digitala rolul liderului este definit de:

1. Contributia liderului la tranzitia catre o organizatie care face din cunoastere principala materie prima.

2. Atitudinea deschisa si capacitatea de a intelege si anticipa impactul disruptiv al celor mai noi tehnologii din cele mai diverse domenii.

3. Actualizarea cunostintelor cu privire la avansul tehnologiei si valorificarea acesteia prin trasarea directiei de dezvoltare a companiei.

4. Abilitatea de a identifica cele mai noi tendinte care afecteaza diverse industrii si intreg ecosistemul de functionare al companiei din a carei echipa de conducere face parte (de la big data si cloud computing la automatizare si robotizare).

5. Cunoasterea limitelor propriei competente si extinderea campului de cunoastere prin consultarea cu colegii si expertii relevanti.

Constient de propriile limite, liderul se deschide catre comunitate si face uitat modelul autoritar de leadership.

Aceste coordonate in functie de care este definit leadership-ul in era digitala este posibil sa se diversifice la randul lor. Ceea ce rezulta din acest fenomen este, nu doar o restilizare a leadership-ului, dar si o destructurare a modelelor ierarhice verticale, care sunt inlocuite de structuri orizontale agile intre directori de companii, managerii de proiect, coordonatori ai echipelor de lucru, directorii firmelor furnizoare de echipamente.

Conform unui studiu realizat de compania Russell Reynolds, liderii digitali comparativ cu cei traditionalisti, sunt cu 34% mai inovativi, cu 32% mai intraprenoriali, cu 23% mai indrazneti, cu 21% mai extroverti digital, 16% mai agili in abordarea oportunitatilor de business.

Conversia liderului in era digitala se produce prin:

1. Definirea clara a rolurilor pe baza proiectelor in lucru si nu a pozitiilor detinute in organizatie;aceeasi persoana poate fi manager intr-un proiect si consultant in altul.
2. Dislocarea responsabilitatii la nivelul echipelor si imputernicirea deciziilor descentralizate.
3. Redefiniri frecvente ale structurii organizationale prin iteratii fine; fiecare echipa se auto-organizeaza.
4. Transparentizarea regulilor, respectarea acestora de catre toata lumea, inclusiv de CEO si excluderea jocurilor politice din companie.
5. Deschiderea unor noi linii de business care valorifica tendintele si descoperirile din domeniul in care activeaza compania.

Tehnologia digitala va juca un rol tot mai important in viata noastra si a companiilor. Rasaritul erei digitale nu inseamna neaparat apusul leadership-ului in general, ci o reformulare importanta a celui pe care il stim. Va fi nevoie in continuare de oameni cu viziune, magneti de competente, proiectori de vise si maestrii de constiinte. Va fi nevoie de scout-eri de talente, de arhitecti de organizatie si programatori de viitor. Numai ca toate acestea nu se vor rezuma doar la un job title de lider ci se vor referi la fiecare dintre noi.

Autor: Constantin Magdalina, Expert, Tendinte si Tehnologii Emergente



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement