Air France-KLM si GE Aviation au semnat si un acord care va permite companiei Air France-KLM sa asigure servicii de intretinere, reparatii si revizie (MRO) pentru motorul GEnx-1B, a anuntat compania.
In baza acestui acord, Air France-KLM va fi autorizata sa efectueze lucrari de intretinere si revizie pentru motorul GEnx-1B, iar GE va asigura sprijin si asistenta tehnica pentru stabilirea anvergurii reviziilor si pentru licente de reparatii ale pieselor, sprijin material complet si instruire.
„Air France-KLM si GE colaboreaza deja de mult timp, iar acum avem onoarea de a furniza motoarele pentru flota de aeronave Boeing 787 a companiei Air France-KLM,” a declarat David Joyce, Presedinte si CEO al GE Aviation.
„Air France a fost prima companie aeriana care a folosit renumitul motor GE90-115B de la GE pentru aeronava Boeing 777-300ER, iar motorul GEnx bazat pe arhitectura GE90 va asigura aceeasi fiabilitate si performante remarcabile.”
Seria GEnx reprezinta motorul cu cele mai rapide vanzari din istoria GE Aviation, comenzile depasind 1.300 de unitati. In comparatie cu motorul CF6 de la GE, GEnx imbunatateste consumul de combustibil cu pana la 15%, ceea ce inseamna o scadere de 15% a emisiilor de CO2. Camera de ardere pre-turbionara circulara dubla (TAPS) inovatoare a motorului GEnx reduce considerabil nivelul gazelor NOx cu pana la 55% sub limitele reglementate actuale si nivelul altor gaze reglementate cu pana la 90%.
Pe baza raportului de decibeli la kilogram propulsie, GEnx este cel mai silentios motor produs de GE datorita paletelor mari si mai eficiente ale ventilatorului care functioneaza la viteze periferice mai reduse, favorizand scaderea nivelului de zgomot cu aproximativ 40%. Motorul GEnx face parte din portofoliul de produse „ecomagination" al GE—angajamentul GE de a implementa tehnologii inovatoare si avantajoase care sa imbunatateasca performantele de exploatare si de mediu obtinute de clienti. GEnx este atat de puternic incat cinci astfel de motoare pot produce impreuna o putere de propulsie la nivelul marii egala cu cea a unui motor de racheta Space Shuttle.
Un Boeing 787 Dreamliner are nevoie de numai doua astfel de motoare, iar Air France-KLM va folosi acest model pentru o flota formata din 37 de aeronave Dreamliner noi. Compania aeriana va detine 25 de avioane, celelalte fiind luate in leasing.
Foto: GE.