Cati bani dau romanii pe parfumuri si cosmetice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cati bani dau romanii pe parfumuri si cosmetice Cati bani dau romanii pe parfumuri si cosmetice
de Alexandra Stanescu la 09 Mar. 2017
Urmareste-ne pe Google News
parfurmuri romanicosmetice romaniakeysfin

O analiza realizata de KeysFin pe piata cosmeticelor arata ca acest segment al economiei a crescut sustinut in ultimii ani, semn ca romanii sunt tot mai interesati de parfumuri, produse de machiaj si alte cosmetice.

Romancele sunt printre cele mai frumoase si ingrijite femei din Europa, cel putin asta rezulta din statistici si mai ales din perceptia unanima a strainilor care ne viziteaza tara.
 
Frumusetea se intretine, iar evolutia pietei cosmeticelor dovedeste ca, indiferent de vremuri, interesul romanilor pentru astfel de produse ramane constant. Datele analizate de KeysFin, arata ca piata produselor cosmetice si de parfumerie a crescut de la 4,2 miliarde de lei, in 2009, la 5,28 miliarde, in 2015.
 
Din datele preliminarii si luand in calcul cresterea semnificativa a consumului, generata de masuri de ordin fiscal, 2016 a adus un adevarat record in materie, cifra de afaceri din acest sector depasind 5,5 miliarde de lei.
 
Potrivit statisticilor, in acest sector, activeaza in jur de 2.000 de firme, cu peste 11.000 de angajati, care se ocupa cu comertul cu ridicata si amanuntul al produselor cosmetice si de parfumerie. Numarul s-a mentinut constant din 2009 si pana in prezent, semn ca piata este una bine definita.
 
"Analiza datelor financiare arata ca, in ultimii 7 ani, firmele de cosmetice si parfumerie au insistat pe optimizarea afacerilor, dovada ca profitabilitatea sectorului a crescut, de la 207 milioane de lei, in 2009, la 258 milioane de lei, in 2015, cu un ascendent puternic in 2016", considera expertii KeysFin.
 
Potrivit acestora, piata romaneasca inca nu si-a atins potentialul maxim, daca ne raportam la pietele dezvoltate. In Romania, potrivit unor statistici realizate de jucatorii din domeniu, consumul de produse cosmetice si de parfumerie este de aproximativ 40 de euro pe an, de persoana, in conditiile in care, in Franta, este de 4-5 ori mai mare.
 
Potrivit datelor analizate de KeysFin, in acest sector economic, trendul este dat, in primul rand, de importatori si de lanturile de magazine specializate dezvoltate de multinationale. Si producatorii autohtoni au avansat semnificativ, in ultimii ani, profitand de noile tendinte eco, de interesul tot mai mare al romanilor pentru produse naturale, de calitate.
 
Statistica arata ca, pe segmentul importurilor de cosmetice, principalul jucator din Romania este Interbrands Marketing & Distribution SRL, care a raportat, in 2015, o cifra de afaceri de 731,3 milioane de lei. Topul importatorilor este completat de L'Oreal Romania SRL (283,7 milioane de lei), Colgate-Palmolive Romania SRL (249,1 milioane), Beiersdorf Romania SRL (215,5 milioane), Sarantis Romania SA (204 milioane) si Johnson Wax SRL (171,5 milioane) afaceri, in 2015.
 
La capitolul vanzari cu amanuntul, in magazinele specializate, primul loc este ocupat de germanii de la DM, care au realizat afaceri de 208 milioane de lei. DM este urmata de lantul Sephora, cu o cifra de afaceri de 162,9 milioane de lei.
 
Clasamentul firmelor cu cea mai mare cifra de afaceri este completat de Millenium Design SRL (121,8 milioane), lantul de magazine de cosmetice Douglas (76,7 milioane), Tordai Hair-Cosmetics (36 milioane) si Top Line Europa (29,7 milioane).
 
Cele mai multe achizitii de produse cosmetice se realizeaza din magazinele fizice, urmate de farmacii si saloanele de cosmetica. Un segment aflat pe crestere este cel al vanzarilor pe internet, care au avansat semnificativ, in ultimii 2-3 ani.
 
Studiile de consum arata ca parfumurile genereaza cea mai mare cifra de afaceri din aceasta piata, urmate de produsele de machiaj si de cele de ingrijire. 
 
"Este un trend diferit fata de tarile occidentale, unde produsele de skin-care sunt cele mai vandute. Acest fenomen are legatura cu educatia si obiceiurile de consum ale mai multor generatii. In Romania, sa nu uitam ca avem inca generatii care au trait in comunism si pentru care produsele cosmeticele occidentale au reprezentat o necunoscuta", afirma analistii.
 
Potrivit expertilor, lucrurile se schimba semnificativ de la an la an, iar romanii se documenteaza din ce in ce mai mult cu privire la importanta ingrijirii pielii, fiind tot mai atenti la ingredientele folosite in produsele cosmetice, la trendurile internationale.
 
"Piata va evolua, inerent, catre un mix de vanzari similar celui din Occident. Vom asista la cresterea ponderii produselor cosmetice destinate ingrijirii tenului. Cat de repede se va intampla acest lucru tine, in primul rand, de puterea de cumparare si, apoi, de modificarea obiceiurilor de consum, ca urmare a mediatizarii produselor respective", afirma analistii de la KeysFin.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)
Business

Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

today29 Mar. 2024
3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)
Business

Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x