Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Climatul de consum european a crescut considerabil spre sfarsitul lui 2015


Climatul de consum european a crescut considerabil spre sfarsitul lui 2015
de la 03 Feb. 2016
Climatul de consum european a crescut considerabil spre sfarsitul lui 2015
Tags: consum europaconsum romaniagfkvenituri romani

Potrivit studiului GfK Climatul de consum in Europa pentru al patrulea trimestru al anului 2015, climatul de consum pentru Uniunea Europeana a crescut cu 1,9 puncte, la 12,2 puncte.

In cele mai multe tari europene, atitudinea consumatorilor a oscilat in trimestrul al patrulea din 2015. In prima faza, subiectul dominant a fost fluxul neintrerupt al refugiatilor din zonele de criza din Orientul Apropiat si Africa de Nord. 
 
Cum pot fi impartiti refugiatii in mod echitabil in Europa? Cum pot fi integrati cat mai bine in societate? Este posibila, de fapt, integrarea unui numar atat de mare de refugiati? 
 
Aceste intrebari au influentat, in prima faza, viziunea consumatorilor din cateva tari cu privire la evolutia sociala si economica a urmatoarelor luni. 
 
Acest subiect a influentat, insa, doar tarile prin care trecea fluxul de imigranti. 
 
In Germania, Austria, Danemarca si Suedia, tari de destinatie deosebit de ravnite de refugiati, discutia privind posibilitatea integrarii eficiente in societate a atator oameni a devenit tot mai critica. 
 
Populatia a fost zguduita de atentatele de la Paris din noiembrie si de alertele teroriste declansate imediat dupa aceea in Germania.
 
Doar spre final de an, au inceput sa castige importanta indicatorii economici pozitivi din intreaga Europa. 
 
Puterea economica a crescut in aproape toate tarile monitorizate. Datorita preturilor reduse ale titeiului si energiei, precum si inflatiei aproape inexistente, consumatorii raman cu mai multi bani in portofele pe care ii pot cheltui pe alte lucruri. 
 
De asemenea, anul trecut, a scazut considerabil si numarul somerilor, in aproape toate tarile. Acest lucru inseamna ca sunt mai multi cei care reusesc sa duca un trai decent si mai putini cei care se tem de pierderea locului de munca. 
 
Aceste aspecte pozitive s-au oglindit si in perspectivele europenilor cu privire la cresterea economica si a veniturilor. Influentele pozitive nu au fost de ajuns, mai cu seama in (fostele) tari afectate de criza, pentru a imbunatati apetitul de cumparare al oamenilor. 
 
In aceste tari, banii disponibili in gospodarii aproape ca nu ajung pentru acoperirea necesitatilor zilnice.
 
In ceea ce priveste Romania, desi economia a crescut considerabil anul trecut, perspectivele economice ale consumatorilor romani au scazut in decembrie 2015 la 10,6 puncte, de la 17,7, in urma cu un an. 
 
Perspectivele economice in scadere au avut o influenta negativa asupra asteptarilor consumatorilor privind veniturile. 
 
Indicatorul a scazut fata de trimestrul anterior cu 6,4 puncte, ajungand la 14,9 puncte atingand din nou valoarea anului anterior. 
 
Veniturile romanilor ajung in continuare doar in oarecare masura pentru acoperirea necesitatilor zilnice. Astfel, inclinatia spre consum nu s-a modificat cu mult nici in trimestrul al patrulea. 
 
Aceasta a scazut, in decembrie, cu alte 1,2 puncte, ajungand la valoarea de -7,6 puncte. 
 
Rezultatele studiului GfK Climatul de consum in Europa au la baza un sondaj al consumatorilor efectuat la cererea Comisiei Europene in toate tarile Uniunii Europene. 
 
Sunt chestionate lunar aproximativ 40.000 de persoane din 28 de tari. Aceste persoane sunt reprezentative pentru populatia adulta din UE.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.25 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016