Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Craciunul si Revelionul revigoreaza piata vinului


Craciunul si Revelionul revigoreaza piata vinului
de la 03 Ian. 2018
Craciunul si Revelionul revigoreaza piata vinului
Tags: piata vinuluivinuri romanestivinuri romania

Potrivit unui studiu KeysFin, industria vinului a revenit pe crestere in 2017, pe fondul vanzarilor semnificative de Craciun si Revelion. Estimarile KeysFin sunt ca piata vinului a depasit, anul trecut, 385 de milioane de euro, cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.


Analiza releva ca Romania este pe locul 13 in clasamentul celor mai mari producatori de vin din lume, iar alaturi de Portugalia (6,6 milioane de hectolitri), Ungaria (2,9 mhl) si Austria (2,4 mhl), este printre putinele state europene care inregistreaza o crestere fata de 2016.
 
Daca, in 2012, piata vinului realiza o cifra de afaceri de 336,2 milioane de euro, in 2016, ajunsese la 377 milioane, pe fondul investitiilor semnificative realizate de producatori si ca urmare a cresterii consumului.
 
Astfel, dupa rezultatul negativ al industriei din 2016, de 26 de milioane de euro, industria vinului va reveni pe profit in 2017, iar sarbatorile vor avea un cuvant decisiv.
 
"Vinul este una dintre bauturile preferate de romani, iar, de Craciun si Revelion, acesta nu lipseste de la mesele de sarbatori. Toti jucatorii din piata si-au pus mari sperante in aceasta perioada a anului, iar perspectivele sunt extrem de favorabile. Avansul consumului, stimulat de cresterea salariilor si sezonalitate, vor imbunatati semnificativ balantele comerciale ale majoritatii jucatorilor din piata", afirma expertii de la KeysFin.
 
Conform acestora, "dupa doua recolte slabe, Romania a revenit la un nivel ridicat de productie a vinului. 2018 se anunta inca un an de crestere, insa evolutia trebuie pusa in context cu imprevizibilitatea cadrului fiscal si a deciziilor macro-economice.
 
Un alt aspect important il reprezinta cel meteorologic, evolutia vremii urmand sa joace un rol semnificativ in nivelul afacerii. Vestea buna este ca investitiile semnificative au facut ca acest sector sa isi diminueze semnificativ factorul meteosensibil".
 
Studiul KeysFin mai arata ca, in piata vinului, activau, in 2016, 559 de companii. Cea mai mare parte a pietei (61%) a fost generata anul trecut de companiile mijlocii (29 de firme, cu afaceri intre 10 si 30 milioane de euro). In piata activau doua companii mari (cu afaceri de peste 30 milioane de euro), 88 de companii mici (mai putin de 10 milioane de euro) si 440 de microintreprinderi (cu o cifra de afaceri anuala mai mica de doua milioane de euro).
 
Datele financiare oficiale, comunicate la Ministerul Finantelor Publice, arata ca Jidvei este liderul pietei cu o cota de 8,8%, urmat de Cotnari SA, Cramele Recas cu 8,1%, respectiv 7%. Primii 10 producatori de vin din Romania au avut o cifra de afaceri cumulata de 192 milioane de euro, in 2016, adica 51% din piata.
 
Cel mai profitabil jucator de pe piata este, de departe, Cramele Recas cu un rezultat pozitiv care reprezinta mai mult de o cincime din profitul industriei. Cotnari, Jidvei, Zarea si Crama Ceptura SRL urmeaza in clasament, primele doua firme inregistrand 15% respectiv 9,5% din profitul total al industriei.
 
Din perspectiva geografica, firmele din judetul Vrancea reprezinta 14,5% din piata, urmate de cele din Bucuresti, Alba, Prahova si Iasi (cu cate 10-15% fiecare). Impreuna, acestea genereaza peste 61% din productia interna de vin.
 
Din punct de vedere al fortei de munca, numarul mediu de salariati a scazut cu 5%, in ultimii 5 ani, la 6.170, in 2016, iar tendinta este foarte probabil sa continue pe termen mediu datorita investitiilor, mai ales in automatizarea proceselor de productie.
 
In functie de tipul de companie, companiile medii au angajat 45% din forta de munca, in 2016, in timp ce, in microintreprinderi, existau doar 737 de angajati (11% din total).

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement