Crestere puternica pentru unele bunuri de folosinta indelungata din Romania
gfk temaxpiata itpiata electrocasnice
Rezultatele GfK TEMAX pentru Romania,T3 2016 arata ca piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut cu 9,5% fata de al treilea trimestru din 2015.
Trei dintre cele sapte sectoare - electronice, electrocasnice mari si electrocasnice mici - au inregistrat rate de crestere de doua cifre. Cea mai mare scadere, de 15%, a fost inregistrata de sectorul IT.
In trimestrul al treilea al anului in curs, piata de electronice a inregistrat o valoare de 92 de milioane de euro, in crestere cu aproape 24%, comparativ cu T3 2015.
Televizoarele cu ecran plat au crescut cu peste 24% si au o reprezentat 85% din vanzarile acestui sector. Vanzarile de boxe si boxe portabile au crescut si ele.
In acelasi timp, piata foto a generat vanzari de 5 milioane de euro, in scadere cu peste 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Vanzarile de electrocasnice mari au crescut aproape 23% in T3 2016 comparativ cu T3 2015. Desi ritmul de crestere a incetinit, sectorul inca inregistreaza un avant puternic.
Electrocasnicele incorporabile continua sa creasca intr-un ritm accelerat, depasind rata de crestere a sectorului.
Uscatoarele de rufe au inregistrat cea mai mare crestere din piata electrocasnicelor mari: 84% comparativ cu T3 2015.
In ceea ce piveste electrocasnicele mici, acestea au inregistrat o crestere de aproape 25% in T3 2016, comparativ cu T3 2015.
Segmentul cel mai important din aceasta piata, aspiratoarele, s-a redresat si a inregistrat o crestere de 36%. Valoarea pietei este acum comparabila cu nivelul de dinainte de criza economica.
Produsele de ingrijire a parului, friteuzele si aparatele pentru prepararea bauturilor calde au inregistrat de asemenea cresteri ale vanzarilor de peste 30%.
Totodata, piata de IT din Romania a inregistrat vanzari de 92 de milioane de euro in T3, scazand cu aproape 15% fata de T3 2015.
Trei dintre cele mai importante segmente ale sectorului - desktop-urile, calculatoarele portabile si tabletele - au continuat sa scada comparativ cu al treilea trimestru al anului 2015.
In timp ce vanzarile din piata de telecom au crescut (+8%), ritmul de crestere de pe segmentul de smartphones a incetinit, ajungand la o crestere de 9% fata de T3 2015.
Segmentul de phablet-uri a inregistrat o rata de scadere de doua cifre. Acest tip de produs nu este foarte atractiv pentru consumatorul din Romania.
Castile cu microfon au crescut cu 30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si au contribuit astfel la cresterea sectorului.