Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum va puteti recupera mai usor creantele


Cum va puteti recupera mai usor creantele
de la 15 Mar. 2017
Cum va puteti recupera mai usor creantele
Tags: recuperare creanteplata facturismart billcoface

In ultimii opt ani, afacerile romanesti au inregistrat o dublare a duratei medii de colectare a facturilor restante si a nivelului creantelor raportat in bilantul financiar. Conform datelor BNR, acestea din urma au ajuns la 338 miliarde de lei, in 2015.

In acest context, Smart Bill si Coface au dezvoltat un parteneriat strategic prin care ajuta afacerile din Romania sa-si recupereze mai simplu si mai rapid creantele.
 
Aflat in premiera si in varianta online, serviciul se adreseaza companiilor cu creante neperformante, care au nevoie sa acceseze usor, prin intermediul unei platforme intuitive, un serviciu de colectare profesionist. 
 
Datorita acestui parteneriat, utilizatorii platformei Smart Bill pot accesa, printr-un simplu click, serviciul de colectare a facturilor restante, oferit de Coface.
 
Parteneriatul vizeaza unul dintre punctele nevralgice ale companiilor din Romania, in special al celor mici si mijlocii: cash flow-ul. 
 
Potrivit unui studiu realizat pe cele 40.000 de companii care utilizeaza platforma Smart Bill, firmele din Bucuresti si Ilfov au emis cumulat, anul trecut, 45% (36,41%, in capitala, si 8,55%, in judetul Ilfov) din volumul total de facturi. Ierarhia este completata de business-uri din Cluj Napoca (3,65%), Timis (3,37%). 
 
Tot companiile din Bucuresti sunt pe primul loc si in functie de  valoarea facturilor emise, cu 30,2%, urmate de cele din Ilfov 6,74%, Timis, 6,3%, Constanta 4,89% si Cluj Napoca 4,12%. 
 
La polul opus sunt judetele Covasna (0,28%), Mehedinti (0,23%) si Caras-Severin (0,19%), dupa numarul total de facturi emise, respectiv Covasna (0,29%), Botosani (0,18%) si Mehedinti (0,12%), dupa valoarea totala a facturilor emise.
 
Companiile din sectorul de activitate comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor au cumulat, anul trecut, cea mai mare parte din valoarea totala a facturilor emise. 
 
Firmele din sectoarele transport si depozitare si constructii ocupa urmatoarele pozitii ale clasamentului. In top 10 sectoare de activitate, cea mai mica valoare a facturilor totale emise este detinuta de companiile care desfasoara activitati culturale si recreative.
 
Datele Smart Bill mai arata ca cei peste 40.000 de clienti ai companiei au facturat, anul trecut, in medie, 108 facturi pe minut. Datele rezultate au luat in calcul zilele lucratoare si un orar de 8 ore pe zi.
 
Dispozitivele mobile sunt prima alegere, cand vine vorba despre consum media si tind sa devina vitale si in procesele de business. Tot mai multe companii aleg sa utilizeze Smart Bill de pe mobil. In 2016, numarul de facturi emise de catre acestea de pe dispozitivele mobile a crescut cu aproape 600% fata de anul precedent, in timp ce valoarea acestora a urcat cu 254%.
 
Anul trecut, numarul total de facturi emise de clientii Smart Bill a depasit 12 milioane, cu o valoare totala de peste 10 miliarde de lei.
 
Mediul de afaceri din Romania a pierdut, in ultimii cinci ani, aproximativ 13% dintre companiile cu venituri mari. Presiunea tot mai mare a rambursarii creditelor catre banci si scaderea veniturilor pe fondul contractiei cererii, in conditiile reducerii masive a creditarii, au fost printre principalele motive.
 
Din 2008, companiile private au fost din ce in ce mai orientate catre finantarea prin extinderea termenelor de incasare si plata in relatiile comerciale cu partenerii de afaceri. Mai mult, durata medie de incasare a creantelor (DSO) a crescut de la 60 de zile, in 2007, la aproape 114 zile, in 2015.
 
Dezavantajele facturilor restante:
 
- 6 din 10 companii care solicita contractarea unui credit bancar pentru finantarea capitalului de lucru sunt respinse din cauza creantelor neperformante ale companiei care solicita creditul.
Creantele cu scadenta depasita devin indoielnice, genereaza presiuni importante asupra lichiditatii si reduc semnificativ sansele de a contracta un credit bancar.
 
- 7 din 10 companii care au fost incadrate intr-o clasa de risc mai mare de catre Coface in 2016 inregistrau o crestere a termenului mediu de colectare a creantelor (indicatorul DSO). Colectarea mai lenta a creantelor determina cresterea riscului de insolventa si poate cauza reducerea limitelor de credit recomandate furnizorilor acestora.
 
- 4 din 10 companii nu isi pot plati furnizorii la termen, deoarece nu isi incaseaza propriile creante la timp. Un grad de colectare cat mai ridicat al creantelor pana la finalul anului 2016 va permite companiilor respective sa isi plateasca furnizorii la timp sau chiar inainte de scadenta, obtinand astfel discounturi semnificative.
 
Pe termen lung, incasarea cu mare intarziere a facturilor poate duce la o stagnare la nivelul intregii economii de piata.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016