Curiosul caz al lupului Lufsig din Hong Kong
luplufsigikeamagazinecomenzipolitica
Locuitorii Hong Kong-ului sunt dezamagiti de epuizarea rapida a stocului de jucarii Lufsig, care reprezinta un simbol al protestelor din regiunea amintita.
Lupul de plus Lufsig vandut de IKEA a jucat un rol simbolic in cadrul confruntarilor politice locale din 2013. Jucaria se vinde "ca painea calda" in Hong Kong.
Chinezii au inceput sa cumpere jucaria de plus care il reprezinta pe lupul Lufsig, dupa ce unul dintre protestatari a aruncat cu un asemenea lup in liderul Hong Kong-ului, CY Leung, supranumit "Lupul", pentru inversunarea sa politica.
Lupul de plus este inspirat de povestea "Scufitei Rosii" si a disparut rapid de pe rafturile magazinului IKEA.
Potrivit presei din Hong Kong, IKEA a vandut 2.000 de asemenea jucarii, la un pret de 13 dolari fiecare.
Staff-ul IKEA a inmanat bilete cumparatorilor nerabdatori, inainte de deschiderea magazinului. Fiecare bilet permitea achizitionarea unui singur "lup", chiar daca unii clienti s-au reintors, pentru a cumpara mai multe asemenea jucarii.
Jucaria a devenit un simbol al protestelor impotriva liderului Leung, care este criticat pentru apropierea sa de Beijing.
Popularitatea jucariei atinge cote impresionante si cei 50.000 de fani ai paginii de Facebook infiintate pentru lupul Lufsig si-au manifestat dezamagirea fata de IKEA.
"IKEA nu a planificat totul din timp, nu poti sa comanzi un Lufsig online si cei care merg zilnic la munca nu reusesc sa obtina lupul", a spus un fan dezamagit de faptul ca n-a mai gasit nicio jucarie Lufsig pe rafturile gigantului IKEA.
In ciuda isteriei generate in jurul lui Lufsig, nimeni nu ar da mai multi bani pe jucarie in mediul online, unde pretul sau este de 18-19 dolari (cu 40-50% mai mare decat lupul din magazinul fizic).
IKEA a declarat ca Lufsig va reveni pe rafturile magazinului la finele lunii martie. Ramane de vazut daca lupul isi va mentine "potentialul politic" sau IKEA se va alege cu o mica pierdere.