Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Efectele benefice ale prezentei multinationalelor intr-o tara


Efectele benefice ale prezentei multinationalelor intr-o tara
de la 26 Nov. 2017 Exclusiv
Efectele benefice ale prezentei multinationalelor intr-o tara
Tags: multinationaleunilevermultinationale in romania

Este larg raspandita ideea ca multinationalele sunt niste monstri lacomi, obsedati de profit, de piete libere si de globalizare, care nu se sfiesc sa calce in picioare firmele mai mici cu care concureaza pe plan local, in diverse tari ale lumii. Este ceva adevar aici, desigur, dar in niciun caz nu trebuie pierdute din vedere efectele pozitive ale activitatii multinationalelor, mai ales in tari sarace din Africa sau Asia.


Astfel, atunci cand o multinationala face o investitie intr-o tara – construieste o fabrica, deschide o banca sau exploateaza un camp petrolifer – ea creeaza slujbe pentru forta de munca autohtona si totodata transfera in tara respectiva un know-how si un anumit model de a face afaceri prin care se pun bazele unei cresteri economice pe termen lung.

Dar impactul cel mai mare, in special cand vorbim despre tarile sarace, s-ar putea sa nu-l aiba slujbele create sau modelul de afaceri implementat, ci insesi produsele/serviciile comercializate.

De pilda telefonia mobila introdusa in Africa de firma Vodafone, cu servicii ce merg de la comunicarea prin SMS pana la mobile banking, a facut mult mai mult decat sa le permita oamenilor sa palavrageasca ori de cate ori au chef. Ea le-a oferit acestora posibilitatea sa-si caute un job, sa fie mai eficienti in activitatea desfasurata, sa faca tranzactii bancare sau pur si simplu sa obtina mai rapid marfurile/serviciile de care au nevoie.

Ca sa nu mai vorbim despre campania dusa de Unilever in India, prin care oamenii din 18.000 de sate au fost incurajati sa se spele cat mai des cu sapun pe maini (cu sapun Lifebuoy produs de Unilever, desigur), fapt care a redus cu 40% riscul contractarii unor boli digestive.

Concluzia e clara: prin investitiile pe care le fac in noi tehnologii si prin practicile corporatiste care duc la scaderea costurilor, companiile internationale reusesc sa puna la dispozitia tuturor bunuri sau servicii esentiale, care altfel ar fi ramas accesibile doar unei elite formate din cetatenii tarilor bogate.  


Editorialist Manager.ro
23 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016