Incetinirea economiei Chinei provoaca frisoane antreprenorilor de la nivel mondial
chinacompaniiyuanforta de muncaeconomie
Desi sunt foarte interesante, costurile fortei de munca si aprecierea yuan-ului pot fi subiectele principale de ingrijorare pentru mapamond, dar ele nu sunt nici pe departe cele mai importante arii de interes pentru afacerile din China, potrivit unui studiu Coface.
Aceste aspecte sunt considerate ingrijoratoare de catre numai 26% si 9% dintre companii. Dar ceea ce ingrijoreaza majoritatea respondentilor (61%) este o posibila incetinire a cresterii economice. Restrangerile procesului de creditare, care ar putea reduce accesul companiilor la imprumuturile de care au nevoie, este un semnal de alarma pentru 50% dintre respondenti.
Contextul economic din China ramane unul sustenabil, pentru anul 2014, desi asteptarile privind cresterea economica bruta sunt de incetinire, luand in considerare procesul de standardizare in curs de desfasurare. Reflectata in incetinirea obiectivelor de dezvoltare ale guvernului din ultimii ani, crestere economica bruta a scazut usor in ultima perioada.
Cresterea reala a PIB-ului de 7,7% in 2013 a reprezentat cea mai mica rata de crestere realizata de cea de-a doua economie din lume in ultimii 14 ani. Acest lucru este in linie cu cerintele guvernului de a se concentra asupra calitatii - in loc de cantitate - ca obiectiv de dezvoltare. Cu toate acestea, estimarea Coface de 7,2% in 2014 pentru PIB (an-la-an) va continua sa clasifice China ca una dintre economiile cu cea mai rapida crestere din lume.
In ciuda sperantelor pentru o crestere economica condusa de consum, investitiile vor ramane motorul de crestere pe termen mediu, asa cum ne asteptam ca nivelul veniturilor in familiile chineze sa continue sa scada, in conformitate cu tendinta observata in ultimii ani. Rata de crestere a veniturilor medii si a cheltuielilor pentru consum a scazut de la 12,4% si 10% in 2012 la 9,6% si 8,1% in 2013. Consumul intern este asteptat sa creasca intr-un ritm mai lent in 2014.
Astazi, 90% dintre companiile chineze utilizeaza vanzarile de credite in procesele comerciale interne. Este incurajator sa observam ca mai mult de 60% dintre companiile participante in sondaj au declarat ca utilizeaza diferite instrumente de management de credit in cadrul departamentelor lor operationale.
"Creantele sunt la fel de importante ca si alte active, iar uneori acestea reprezinta cel mai mare mare activ pe care il are o companie. Vanzarea de credite este cu siguranta un mod eficient de a castiga afaceri. Dar toate acestea, fara o gestiune eficienta a riscului de credit pot avea un impact financiar semnificativ asupra societatii. Este, de asemenea incurajator sa observam ca asigurarea de credit comercial a crescut de la 18% in 2012 la 24% in 2013.", a declarat Richard Burton, Asia-Pacific Regional Manager, Coface.