Magiunul Topoloveni, promovat in Orientul Mijlociu si SUA
topolovenisonimpexsuaorientul mijlociu
Magiunul din prune Topoloveni, sofranul si branza greceasca vor fi promovate impreuna in Orientul Mijlociu si SUA.
Produsele vor fi promovate cu ajutorul unui program european pentru promovarea produselor agricole, in valoare totala de 3,84 milioane de euro, potrivit unui comunicat al Sonimpex, remis marti
Agerpres.
Bugetul stabilit pentru producatorul roman Sonimpex Topoloveni este de 544.204 euro.
Comisia Europeana a aprobat programul de promovare pentru produsele agricole in care a fost inclus si magiunul din prune Topoloveni.
La sfarsitul saptamanii trecute a avut loc si licitatia pentru stabilirea organismului de implementare a acestui program.
Astfel, magiunul de prune Topoloveni va fi promovat in Orientul Mijlociu si in SUA in parteneriat cu Asociatia Krokos Kozanis (producatorii de sofran) si Kourellias (producatorii de branza traditionala greceasca).
'Suntem incantati sa parcurgem cei trei ani ai programului impreuna cu aurul condimentelor — sofranul, alaturi de care aurul alimentelor functionale — magiunul din prune, va ajunge pe pietele din Dubai si din America de Nord. In acelasi timp, alaturarea branzei traditionale grecesti reprezinta un act peste timp, deoarece, cu zeci de ani in urma, locuitorii din Topoloveni consumau magiun pe paine, peste care presarau branza rasa. Este o asociere unica intre cele trei produse, fiecare un simbol al calitatii in agricultura din tara de origine, programul european vizand produse de calitate, inregistrate si recunoscute de UE. Suntem bucurosi ca acest program debuteaza in 2014, an in care sarbatorim centenarul magiunului din prune, 100 de ani de traditie gastronomica romaneasca. Speram ca pe data de 14 a fiecarei luni din 2014 sa va surprindem placut', a declarat directorul general si unic actionar al Sonimpex Topoloveni, Bibiana Stanciulov.
Foto: Compania.