Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Majoritatea IMM au dificultati in retinerea si plata impozitelor si contributiilor


Majoritatea IMM au dificultati in retinerea si plata impozitelor si contributiilor
de la 19 Dec. 2017
Majoritatea IMM au dificultati in retinerea si plata impozitelor si contributiilor
Tags: dificultati immprobleme immplata impozite

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat, intre 12-18 decembrie 2017, Testul IMM pentru proiectul de OUG pentru modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative care a vizeaza angajarea raspunderii penale pentru neretinerea si neincasarea, retinerea si neplata impozitelor si contributiilor.


Respondentii, in numar de 544, sunt 58,8% microintreprinderi, 23,1% intreprinderi mici, 11,9% intreprinderi mijlocii, 2,5% intreprinderi mari si 3,7% alta forma juridica.
 
Intrebati daca au intampinat dificultati in retinerea si plata, in tot sau in parte a impozitelor si contributiilor, 74,1% dintre respondenti au raspuns pozitiv .
 
Printre cele mai importante motive care au creat dificultati in retinerea si plata, in tot sau in parte a impozitelor si contributiilor, respondentii au mentionat: neincasarea la timp a facturilor de la beneficiar (92,2%); plata intarziata din contractele de achizitie publica (80,7%); factori aleatorii (blocaje in economie, conditii meteo nefavorabile; 69,5%); dificultati privind obtinerea unui credit bancar sau a altor finantari (46,4%).
 
Intrebati daca sunt de acord cu angajarea raspunderii penale pentru neretinerea si neincasarea, retinerea si neplata, in tot sau in parte, in cel mult 30 de zile de la implinirea termenului legal, a  32 de impozite si contributii, 94,4% au raspuns ca nu sunt de acord.
 
Printre cele mai importante efecte negative identificate de catre respondeti ce pot aparea ca urmare a adoptarii Ordonantei de urgenta, se numara: sporirea controalelor abuzive, ca urmare a indemnizatiilor de stimulare a personalului din cadrul ANAF si MFP (87%); inchiderea societatilor (74,4%); concedierea personalului si somaj (65,9%); reducerea veniturilor la buget, ca urmare a inchiderii societatilor si plata indemnizatiei de somaj si ajutoare sociale (49%); reducerea investitiilor (36,6%).
 
In ceea ce priveste efectele pozitive identificate de catre respondeti ca pot aparea ca urmare a adoptarii Ordonantei de urgenta, se numara cresterea veniturilor la buget din impozite si contributii (69,2%); cresterea conformarii la plata obligatiilor fiscale (54,8%); niciun efect pozitiv (38,7%); protectia persoanelor carora li s-au retinut impozite/contributii (30,8%).
 
Intrebati ce masuri considera ca ar contribui la rezolvarea problemelor generate de neretinerea si neincasarea, retinerea si neplata impozitelor si contributiilor”, respondentii au mentionat:
 
- esalonarea platii impozitelor si contributiilor pentru motive intemeiate (59%);
 
- luarea in considerare a tuturor factorilor aleatorii care afecteaza cash-flow-ul societatii (neincasarea la timp a facturilor, plata intarziata din contractele de achizitie publica; 58,4%);
 
- acordarea de facilitati fiscale, avand in vedere ca se face un serviciu statului (se retine si se vireaza la buget obligatii pentru alte persoane; 52,2%);
 
- masuri de preventie (47,7%);
 
- masuri de negociere, orientare, consiliere pentru gasirea unor solutii de redresare (38,5%).

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016