Obiceiuri de cumparaturi de Ziua Indragostitilor
ziua indragostitilorvalentines dayobiceiuri ziua indragostitilor
Studiul "MasterCard Love Index" arata ca, atunci cand vine vorba despre cumpararea cadoului pentru persoana iubita, consumatorii prefera experientele si achizitiile personale.
Tranzitia catre cumparaturile online si digitale continua in ritm accelerat, insa, cand vine vorba de dragoste, cumparatorii prefera mediul fizic.
Astazi, un studiu realizat de MasterCard a dezvaluit ca, pentru a-si arata dragostea cu ocazia Zilei Indragostitilor, consumatorii din jurul lumii prefera sa se deplaseze in magazine pentru a alege ei insisi cadourile pe care le fac, in detrimentul cumparaturilor online.
Studiul exploreaza comportamentul consumatorilor din peste 200 de tari la nivel global, analizand tranzactiile realizate intre 11 si 14 februarie, in trei ani consecutivi (intre 2013 si 2015).
Indexul nu a radiografiat doar valoarea cheltuielilor, ci si tipurile de cheltuieli asociate Zilei Indragostitilor, la nivel international.
Valoarea cheltuielilor, in preajma Zilei Indragostitilor, s-a majorat, in fiecare regiune, intre 2013 si 2015, cu o rata de crestere medie de 22%.
Totodata, tot mai multi oameni aleg sa aiba o experienta unica si sa-si creeze amintiri, in detrimentul cadourilor sau al gesturilor marete.
Studiul a identificat cateva tendinte in materie de consum, subliniind diferentele notabile dintre regiuni, in jurul lumii:
La nivel global, 90% dintre consumatori isi fac cumparaturile din magazine, in timp ce doar 6% prefera tranzactiile online.
Europenii fac cele mai multe cumparaturi online, in preajma Zilei Indragostitilor, cu 21% dintre tranzactii avand loc pe Internet.
Indexul arata o crestere a cheltuielilor efectuate in restaurante (33%) si hoteluri (28%).
Consumatorii din America de Sud (54%) si din SUA (38%) prefera sa celebreze Ziua Indragostitilor alaturi de persoana iubita, in cadrul restaurantelor, in timp ce locuitorii din regiunile Asia-Pacific, Europa si Orientul Mijlociu opteaza pentru vacante, aspect indicat de cresterea sederilor la hoteluri.
Florile sunt inca la moda. In general, se poate observa un usor declin in vanzarile de flori si felicitari, pe durata celor trei ani analizati.
Cu toate acestea, locuitorii din America de Sud dezmint aceasta tendinta, inregistrand o crestere a cheltuielilor realizate in florarii de 92% pe parcursul intervalului analizat, in timp ce Orientul Mijlociu a fost singura regiune care a aratat o crestere a vanzarilor de felicitari, chiar una semnificativa, de 107%.