Perceptia europeana: Vinurile romanesti sunt bune, dar trebuie sa fie scumpe pentru a fi cumparate
vinuripremiumirimescufeteasca neagra
Avem vinuri de calitate dar pe care, din pacate, nu stim sa le promovam. Producatorii mici si medii din Romania accepta de obicei, preturi sub nivelul pietei pentru a face vanzare, dar aceasta miscare vine cu un mare minus pentru noi.
Pe segmentul de Premium, consumatorii de elita din strainatate ne vor ocoli, ceea ce ne va afecta nu doar propria afacere, ci chiar renumele vinului romanesc, a declarat secretarul de stat in Ministerul Agriculturii, Achim Irimescu.
“Sper sa iesim mai mult pe pietele internationale cu vinurile de foarte buna calitate, in primul rand cu soiuri romanesti, precum Feteasca Neagra sau Feteasca Regala, iar abia apoi sa ne comparam cu francezii la Pinot Noir sau Merlot. E foarte important ca producatorii care au vinuri foarte bune sa nu alerge cu orice pret dupa piete si sa-si aleaga strategia de pret adecvata”, a spus Achim Irimescu, citat de Agerpres.
Vorbind de vinurile bulgaresti, oficialul ministerului a spus ca acestea au incercat sa castige piata europeana prin preturi concurentiale, dar au esuat in aceasta tentativa pentru ca au fost percepute ca vinuri slabe calitativ.
“Am la indemana doua exemple in care vinurile bulgaresti de calitate au ales sa intre in Belgia si Japonia pe segmentul de jos al preturilor. S-au adresat insa unor consumatori pretentiosi care atunci cand li se ofera o sticla la doar cativa euro considera ca au de-a face cu un vin prost si-l refuza. De aceea e foarte important cum ne promovam vinurile in strainatate pentru ca nu doar producatorul ar putea avea de pierdut ci si renumele vinurilor romanesti poate sa sufere”, a mai spus Irimescu.
Pe piata interna vinurile noastre eu o problema uriasa si cu vinurile contrafacute care fura o bucata din cota.