Portretul antreprenorului roman la tinerete
imm romaniatineri intreprinzatoriafaceri romania
Barbat, 27 de ani, diploma universitara in economie, interesat sa devina propriul sef. Cam acesta ar fi, in linii, profilul tanarului intreprinzator din Romania.
Circa 57% din mediul de afaceri romanesc este reprezentat de barbati, potrivit unui studiu al Asociatiei Tinerilor Intreprinzatori din Romania, pe baza datelor furnizate de catre Ministerul Economiei.
Varsta medie cand un tanar se decide sa lanseze o afacere este 27 de ani, iar interesul creste pe masura ce ne apropiem de varsta de 30 de ani.
Aproape 48% dintre ei au o diploma universitara, iar majoritatea sunt specializati pe economie.
Urmeaza domeniul tehnic si cel socio-uman. Domeniul juridic se afla pe ultimul loc.
Cei mai multi nu au experienta anterioara in domeniul afacerilor.
Tot mai multi tineri decid sa-si infiinteze o companie inainte de a se angaja intr-o firma mai mare.
Circa 27% dintre ei incep o afacere datorita instrumentelor financiare si legislative oferite la nivel national.
Totodata, in jur de 26% vor sa devina independenti din punct de vedere financiar.
Cei mai multi dintre ei nu au apelat inainte la vreun tip de consultant extern in vederea pregatirii documentatiei.
Aproape 84% dintre tinerii intreprinzatori nu au fost implicati in programe de formare de afaceri in ultimii doi ani.
Totusi, 89% dintre ei considera utila participarea la aceste tipuri de programe.
Judetul Cluj este lider pe plan national in ceea ce priveste numarul de IMM-uri inregistrate de tineri (1.256) in 2013, urmat de Bucuresti (1.077) si de Timis (664).
Cele mai vizate domenii sunt intretinerea si repararea autovehiculelor, constructii si restaurante.
Foto: Wikimedia.