Principalele obiective ale IMM-urilor pentru urmatorii doi ani
immafacereantreprenori
In urmatorii doi ani, peste 36% dintre IMM-urile din Romania urmaresc o extindere moderata a activitatii. 54,11% dintre acestea vizeaza mentinerea afacerii la dimensiunile actuale, iar 4.82% vor extinderea rapida a afacerii.
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a lansat "Carta Alba a IMM-urilor din Romania — editia 2014" care prezinta o analiza cuprinzatoare si aprofundata a situatiei IMM-urilor din Romania, a fenomenului antreprenorial, dar si a performantelor si problematicii IMM-urilor.
Astfel, potrivit datelor din ultima editie, 2,15% dintre IMM-uri iau in calcul reducerea dimensiunii afacerii, 1,83% dintre IMM-uri intentioneaza sa inchida afacerea, in timp 0,39% opteaza pentru vanzarea afacerii.
"Companiile cu o varsta de 5-10 ani se evidentiaza prin frecvente crescute in randul intreprinderilor care vizeaza inchiderea afacerii (3,04%) si vanzarea afacerii (0,57%) si mai reduse in cazul entitatilor care au mentionat extinderea rapida a afacerii (3,61%). Întreprinderile cu o vechime de 10-15 ani consemneaza procente mai ridicate ale entitatilor care indica mentinerea afacerii la dimensiunile actuale (61,38%) si frecvente mai reduse ale firmelor care au punctat reducerea dimensiunii afacerii (0,81%). Agentii economici aflati de peste 15 ani pe piata inregistreaza ponderi mai inalte ale organizatiilor care au indicat reducerea dimensiunii afacerii (3,42%) si mai joase ale celor care au subliniat inchiderea afacerii (1,05%) si vanzarea afacerii (0,26%)", se arata in documentul citat.
Spre exemplu, companiile din regiunea Nord-Est au ca obiectiv inchiderea afacerii si reducerea dimensiunii acesteia. Cele din Sud-Est vizeaza extinderea rapida a afacerii si mentinerea la dimensiunile actuale. Pe de alta parte, IMM-urile din Nord-Vest doresc extinderea moderata a afacerii si mentinerea la dimensiunile actuale.
Societatile pe actiuni au ca obiectiv extinderea rapida a afacerii (12,50%), in timp ce SRL-urile vizeaza extinderea moderata a afacerii (37,29%).
61.38% dintre intreprinderile cu alta forma de organizare juridica au ca obiectiv mentinerea afacerii la dimensiunile actuale.
Foto: newhomesalesleaders.com
Sursa: Agerpres