Producator de borduri, bilant dupa 20 de ani: investitii de 23 de milioane de euro, 5 fabrici si 8 milioane de metri de produse livrate
symmetricaborduriconstructii
Symmetrica, jucator pe piata locala de pavele si borduri vibropresate, a realizat, in cei 20 de ani de la infiintare, investitii totale de 23 milioane de euro, suma din care 18,5 milioane de euro au fost directionate catre cele cinci unitati de productie.
Compania a investit 2,2 milioane de euro in parcul auto ce asigura livrarea a circa 40% din productia companiei, alocand fonduri, in acelasi timp, si pentru utilaje si echipamente destinate producerii de linii de turnare prefabricate mici (pavaje, borduri, rigole, etc.).
“Brandul Symmetrica a luat nastere in 1994, odata cu infiintarea companiei, cand am facut primii pasi in descoperirea sistemelor de productie a pavelelor vibropresate. Treptat, portofoliul companiei s-a diversificat, iar in acest moment suntem cel mai mare producator local de prefabricate mici (pavele, borduri, rigole, capace de rigole) detinand o cota de 24% din piata”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Potrivit afirmatiilor sale, in acest moment Symmetrica are o capacitate de productie de 11.500 metri de produse zilnic, iar in cei 20 de ani de existenta pe piata a livrat, in total, 8 milioane de metri de produse in intreaga tara, dar si peste hotare.
“70% din produsele livrate in cei 20 de ani de la infiintare au fost destinate proiectelor publice, in timp ce 20% proiectelor private de tip industrial sau comercial. Doar 10% din volumul produs in fabricile noastre in aceasta perioada a fost destinat clientilor finali sau proiectelor rezidentiale. Raportat la tipurile de produse, 60% din volumele livrate au fost de pavaj”, a mai spus Sebastian Bobu.
Acesta a mai adaugat ca, si in trecut dar si in prezent, 90% din livrarile Symmetrica ajung in proiecte din zona urbana, urmand ca treptat si zona rurala sa se dezvolte si sa investeasca mai mult in amenajare. Raportat la evolutia business-ului Symmetrica din 1994 si pana in prezent, Sebastian Bobu a subliniat ca cea mai mare parte a cresterilor au fost sustinute atat de investitiile constante si portofoliul de produse, cat si de dezvoltarea pietei de profil.
“Dupa ce in 2012 am inregistrat un avans cu 5% a cifrei de afaceri, in ciuda evolutiei negative a pietei, anul trecut afacerile companiei au raportat iar o crestere cu 7%, ajungand la cca. 15,4 milioane de euro”, a mai spus Sebastian Bobu.
Foto: Compania.