Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Retailul romanesc creste peste media europeana

Retailul romanesc creste peste media europeana
de la 21 Iun. 2017
Retailul romanesc creste peste media europeana
Tags: retail romaniacrestere romaniagfkindicatori piata

GfK a derulat un studiu - analiza a scenei de retail european, din 32 de tari, cuprinzand cele mai recente evolutii si prognoze pentru 2017.

Indicatorii de piata evaluati de GfK sunt: puterea de cumparare, ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale, inflatia, profitabilitatea spatiilor comerciale. De asemenea, GfK ofera o prognoza asupra cifrei de afaceri aferente retailului din spatiile comerciale pentru 2017.
 
Reducerea somajului si o usoara crestere a veniturilor au avut un impact favorabil in multe domenii. In 2016, consumatorii din UE au avut un venit mediu de 16,153 de euro de persoana pentru consum, chirie, economii si contributii pentru pensii, o putere de cumparare nominala mai mare cu 0,7% fata de 2015. 
 
De remarcat este ca diferentele de curs valutar au o influenta negativa, in special prin devalorizarea lirei sterline britanice. Tarile din Europa Centrala si de Est au avut cele mai mari rate de crestere.
 
Chiar daca in crestere, puterea de cumparare in Romania este printre cele mai mici din Europa. Situatia este asemanatoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia-Hertegovina, Macedonia, Albania si, partial, Turcia.
 
Regiunile tarii unde puterea de cumparare inregistreaza un mic salt fata de restul tarii sunt: Bucuresti si judetele Cluj, Timis, Arad, Alba, Sibiu, Brasov, Prahova, Arges.
 
GfK estimeaza o crestere de 1,5% a afacerilor din retail. Excluzand Marea Britanie, cifra ajunge la peste 2%. Tarile campioane de anul trecut sunt in prim-plan si in 2017. In special Romania (aproape 10%) si Ungaria (in jur de 6%) au rate de crestere dinamice. GfK estimeaza o crestere intre 4 si 5,5%, pentru Croatia, Bulgaria si tarile baltice, iar, in Polonia, una de putin peste 5%, gratie aprecierii zlotului polonez, precum si cresterii veniturilor si preturilor. 
 
Dupa un declin de doi ani, retailerii din Grecia pot respira usurati datorita unei cresteri de un procent prognozat pentru 2017.
 
In ceea ce priveste ponderea cheltuielilor populatiei Europei in retail, tendinta de declin a continuat si in 2016. Cifrele arata ca aceasta cota este de 31%, fata de 31,4%, in 2015. Europenii investesc o pondere tot mai mare din venitul lor in sanatate, gastronomie si intretinere.
 
La +0,3%, cresterea preturilor in 2016 abia daca a depasit inflatia zero care a caracterizat 2015. Unsprezece dintre statele europene chiar au inregistrat deflatie anul trecut. A fost in special cazul tarilor din Europa de Est si de Sud-Est. Printre ele se numara si Romania cu o deflatie de 1,2% in 2016 si o inflatie prognozata pentru 2017 de 1,6%.
 
Legat de inflatie, Comisia Europeana prognozeaza o rata de 1,8% pentru 2017, iar consumatorii estonieni (+2,8%) si cei britanici (+2,5%) par a fi cei mai afectati anul acesta.
 
Legat de profitabilitatea spatiilor comerciale, studiul remarca faptul ca, pe ansamblu, aceasta a crescut in UE cu aproape un procent, in 2016. Profitabilitatea spatiilor a crescut cu 0,4%, ajungand la o medie de 1,17 metri patrati pe cap de locuitor, dar valorile difera foarte mult de la o tara la alta. 
 
Austria si Olanda nu au reusit sa atinga aceleasi valori la acest capitol in 2016, comparativ cu 2015. Chiar si asa, aceste doua tari impreuna cu Belgia continua sa aiba cea mai mare profitabilitate pe cap de locuitor a spatiilor comerciale intre tarile UE luate in considerare de studiu. 
 
Ratele de profitabilitate au crescut in Europa Centrala si de Est pe fondul unei mai bune stari de spirit a consumatorilor si a ratelor predominant peste medie de crestere a retailului. Extinderile si deschiderile de magazine de mari dimensiuni au contribuit si ele la cresterea profitabilitatii spatiilor de retail in Spania si Italia.
 
Ca si anul anterior, cele mai mari rate de profitabilitate sunt in Luxemburg, Elvetia si Norvegia, iar cele mai mici in Ucraina - care inregistreaza doar 27% din profitabilitatea Luxemburgului.
 
In Romania, spatiul comercial aferent unui locuitor se afla inca sub media europeana, la 0,7 metri patrati, cu o profitabilitate mai mica de 2.500 de euro pe metru patrat.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement