Romanii sunt fideli chiar si unui brand care greseste fata de ei
greseli brandurifidelitate brandfidelitate consumatori
Un studiu realizat de iSense Solutions arata ca noua din zece romani prefera persoanele cu defecte pe care si le recunosc, in detrimentul celor asa-zis perfecte sau care sunt in cautarea perfectiunii.
Atitudinea fata de perfectiune este prezenta si in relatia consumatorilor cu brandurile: sapte din zece romani sunt deschisi sa cumpere in continuare produsele companiilor care gresesc fata de ei, cat timp acestea incearca sa-si repare greseala.
In acelasi timp, cinci din zece consumatori sunt de parere ca o companie se poate revansa fata de ei daca isi cere scuze si ii surprinde cu ceva placut.
Alte modalitati prin care brandurile isi pot repara greseala fata de clientii lor sunt urmatoarele: sa raspunda prompt (30%) sau sa isi ceara pur si simplu scuze (14%).
"In mod surprinzator, in zilele noastre, greselile facute de branduri pot insemna de fapt o oportunitate de a se conecta autentic la consumatorii sai. Ma refer, desigur, la momentele in care brandul isi recunoaste si repara greseala, ba mai mult, chiar isi impresioneaza clientul prin atentia aratata, proactivitate, sinceritate si grija pentru ca greseala sa nu se mai repete. Astfel, cand brandul este atent in incercarea de reparare a erorii facute, o greseala se poate transforma intr-o oportunitate de loializare a consumatorului", potrivit lui Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions.
Onestitatea este o caracteristica importanta pe care companiile ar trebui sa o aiba, avand in vedere ca 19% dintre consumatori considera ca brandurile din Romania sunt sincere.
Potrivit studiului, calitatile pe care ar trebui sa le intruneasca o companie sincera sunt: sa nu fie interesata doar de profit, sa aiba principii morale (80%); sa se poarte bine cu angajatii, sa nu ii exploateze (74%); sa recunoasca faptul ca a gresit si sa indrepte lucrurile (73%); sa nu promita ce nu poate face (69%); sa nu sustina lucruri exagerate si nerealiste despre produsele ei (69%) si sa vorbeasca deschis despre impactul pe care il are asupra mediului inconjurator si ce face in aceasta privinta (62%).
In ce priveste persoanele publice, 7 din 10 respondenti spun ca acestea nu ar trebui sa incerce sa para perfecte, ci sa arate realitatea exact asa cum este. Totodata, trei din zece considera ca persoanele publice trebuie sa promoveze partea lor buna, pentru a fi exemple.
Studiul a fost realizat online pe un esantion de 1.051 de respondenti din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 16-65 de ani din mediul urban din Romania.