Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Succes in afaceri. 10 reguli pentru a cladi o afacere de succes


Succes in afaceri. 10 reguli pentru a cladi o afacere de succes
de la 27 Oct. 2015
Succes in afaceri. 10 reguli pentru a cladi o afacere de succes
Tags: afacerisucces in afaceriafaceri profitabileidei de afaceriafacere de succes

Ne dorim o afacere si vom depune toate eforturile pentru a o profitabiliza. Dar de la bun inceput trebuie sa fi ales ideea de afacere pe care sa mizam in urmatorii ani. In ea vom investi toate resursele si eforturile de care dispunem. De la identificarea ideii de afacere si pana la profiturile pe care le dorim, sunt pasi multi si eforturi numeroase pe care trebuie sa le luam in considerare.

Care sunt regulile de care vom tine cont pentru a cladi o afacere de succes?

 

1. Fa ceea ce iti place pentru ca altfel este complet pierdut. Imagineaza-ti ca trebuie sa muncesti intr-un loc de munca nedorit, neplacut, plictisitor sau pe care il detesti la rastimpuri...

 

Din pasiune se nasc cele mai bune idei de afaceri, cele pe care te vei incapatana sa le faci sa functioneze si sa le aduci pe plus.

 

2. Fa ceea ce iti place alaturi de alti oameni pasionati de ideea ta de afacere. Nu cauta simpli executanti, profesionisti pe care sa ii inchiriezi cateva ore pe zi, pentru o anumita suma de bani. Asociaza-te cu oameni care cred in ideea ta de afacere si sunt dispusi sa ofere tot ce au mai bun pentru a o creste.

 

3. Ai incredere in tine si in ideea ta de afacere. Nu exista idee de afacere care s-a dovedit a fi un succes rasunator din intamplare. A existat un plan bine pus la punct si nu s-a nimerit sa faca profit desi nimeni nu se astepta la un asemenea miracol. Banii au fost dintotdeauna calculati, estimati, analizati si anticipati. Un antreprenor priceput lucreaza alaturi de contabili si consultanti financiari care ii pot spune cati bani poate scoate dintr-o afacere.

 

Dar esential de retinut este ca nimic nu este posibil daca fondatorul afacerii nu are incredere deplina in ideea sa de afacere. Vor exista numeroase persoane care te vor trage inapoi, care iti vor spune ca ideea ta de afacere nu va rezista primelor luni de la start-up, ca exista multi alti antreprenori care fac acelasi lucru ca si tine, ca vei ramane fara bani sau ca risti enorm. Daca nu ai incredere in tine si in afacerea ta, nu o incepe.

 

4. Pune bani deoparte cu minim 2 ani inainte de start-up fiindca banii nu sunt niciodata de ajuns. Se vor gasi numeroase cheltuieli pe care va trebui sa le acoperi si multe dintre ele chiar nu pot fi anticipate, oricat de bune sunt calculele tale.

 

5. Gandeste pragul de Return On Investment cu minim 6 luni mai departe decat ai anticipa in mod normal, la planul pe care il ai pus pe hartie. Nu se intampla intotdeauna sa ajungem la ROI mai tarziu decat am anticipat. Dar daca te vei lovi de o astfel de situatie, este bine sa ai fondurile necesare pentru a merge mai departe.
 

 

6. Nu te asocia cu antreprenori si profesionisti cu reputatie subreda. Reputatia patata este mai contagioasa decat ne putem imagina. Nu intrati in afaceri cu oameni in care nu aveti incredere. Daca vor identifica ocazia, vor profita pentru propriul lor interes.

 

7. Invata din nemultumirile clientilor tai. Discutam despre cea mai valoroasa informatie pe care o poti folosi in contul afacerii tale. Nu exista nicio alta conduca vie de informatie pretioasa pe care sa te poti baza mai mult decat pe cea care aduce laolalta: critici, sugestii, nemultumiri, recomandari din partea clientilor. Aici trebuie sa dai cea mai multa atentie pentru ca afacerea sa se deruleze si mai bine, si mai eficient, si mai profitabil.

 

8. Nu inceta sa cresti, sa progresezi fiindca ce te-a adus pana aici, nu te va duce mai departe. Afacerile prospere se tin cu eforturi insa nimic nu se compara cu cele de dezvoltare si progres. Exista si eforturi de consolidare a pozitiei actuale. Exista si eforturi de reparare a reputatiei patate. Exista si eforturi de identificare de noi surse de finantare. Impreuna catalizeaza succesul unei afaceri insa de baza sunt eforturile de crestere. Afacerile cresc acolo unde exista inovatie, forta de creatie, putere de dezvoltare, idei noi, revolutionare.

 

9. Afacerile de succes reprezinta suma deciziilor pe care le iei impreuna cu angajatii tai. Poate parea ca esti singurul factor de decizie, fiind fondatorul afacerii tale. Dar nu uita faptul ca zilnic, zeci sau sute de profesionisti iau decizii in privinta afacerii tale. Sunt directori, manageri, angajati sau simpli colaboratori. Comunica directia de mers, evalueaza-le activitatea profesionala si lasa sa vorbeasca pentru tine si afacerea ta doar pe cei mai potriviti.

 

Nu lasa puterea de decizie pe mainile celor care nu iti inteleg afacerea si pe mainile celor care nu o pretuiesc cu adevarat. Rezultatul va fi catastrofal atunci cand vom lasa cheia afacerii pe mainile celor nepasatori, nepriceputi sau rau-intentionati.

 

10. Invata sa pui doua intrebari cheie: "De ce" si "De ce nu?"

 

De ce am inceput afacerea?

De ce investim in aceasta directie?

De ce imbunatatim acest produs?

De ce facem restructurari de personal?

De ce nu renuntam la acest serviciu?

De ce introducem o noua facilitate?

De ce inchidem acest departament?

De ce nu cerem refinantare?

 

Ascultati-va cu atentie motivele pentru care intreprindeti actiunile cele mai marunte si pe cele mai insemnate. Intelegeti-va actiunile si anticipati efectele. Priviti cu un pas inainte. Ganditi totul la rece. Unele greseli pot fi oprite la timp. Unele actiuni mai trebuie putin cizelate inainte sa fie intreprinse. Unele decizii mai pot fi gandite inainte de a fi luate.

 

Sa aveti succes in afaceri!

Maria Nicutar


Sursa foto: pixabay.com

 

 


Jurnalist de Legislatia Muncii, Afaceri si HR


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.64 din 5 - 7 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016