TIR-istii romani colinda Europa cu numere de HU
transportvamacalaistiruri
Atata amar de vreme, in domeniul transportatorilor rutieri se stia ca, fara putinta de tagada, turcii sunt "carausii" Europei. Iata insa ca, in ultimul timp, la cozile de TIR-uri formate inca la diverse puncte vamale de pe tot continentul, romana incepe sa fie tot mai des auzita. Practic, deja se poate spune ca este limba majoritara.
Iar acest lucru se poate observa cel mai bine in jurul teribilei "jungle" de la Calais, unde sute de soferi de autocamioane strang din dinti si se roaga sa reuseasca sa treaca cu bine Canalul Manecii, pentru a-si putea descarca teferi marfa in Marea Britanie. Si prin "marfa" intelegem produsele cu care au fost incarcati in tarile de expeditie, ci nu refugiatii care iau cu asalt, cu cutitele in maini, autocamioanele care opresc in preajma orasului inca "francez", cel putin in acte, Calais.
Situatia s-a inrautatit insa si mai mult dupa ce, in urma cu ceva vreme, un sofer polonez a fost omorat, fiind gasit cu jugulara taiata in cabina autocamionului, chiar la intrarea in Calais. De atunci, multi soferi din tari ca Slovacia, Cehia sau Polonia au refuzat sa mai ia curse de Marea Britanie, asa ca multi romani s-au pricopsit cu slujbe nesperat de bine platite fata de ceea ce primeau pentru cursele interne.
Numai ca, stranie ironie a sortii, desi TIR-istii romani au ajuns sa colinde intreaga Europa ca niciodata, ei fac acest lucru de la volanul unor masini cu numere cu "HU". Pentru ca marea lor majoritatea sunt angajati la puternice firme de profil din Ungaria, care au profitat din plin de oportunitatea economica actuala. Pentru ca, de cand cu "jungla" din Calais au explodat pur si simplu tarifele pentru cursele cu marfa de valoare transportata catre Marea Britanie.
Asadar, firmele unguresti de transport au preluat deja in forta rutele rutiere care leaga Europa continentala de Marea Briatnie. Este astfel suficient sa amintim ca o firma din tara vecina detine acum monopolul transportului produselor "SAMSUNG" din intreaga Europa catre Marea Britanie. De asemenea, aceeasi firma a obtinut practic si exclusivitatea transportului de marfa dintre Suedia si Anglia. Iar cum britanicii sunt recunsocuti drept cei mai buni platnici, de multe ori achitand chiar in avans valoarea curselor, oricum platite "regeste", afacerile firmelor unguresti de transport pur si simplu au explodat. Mai ales ca, din acest profit suplimentar, managerii unguri au construit deja parcari si centre logistice proprii pe rutele catre Marea Britanie. In plus, angajarea a sute de soferi de TIR din Romania, care sunt si profesionisti, dar, mai ales, mult mai ieftini decat cei maghiari, s-ar putea sa fie urmata de inchirierea cu totul a "flotelor" de autocamioane ale firmelor din Romania. Firme care, in acest moment, se zbat in ghearele falimentului.
Iar in tot acest timp, autoritatile de la Bucuresti se pregatesc sa celebreze Marea Unire de la 1918 nu doar cu impunerea catre transportatori a noi taxe si impozite, dar si cu o autostrada care sa lege Sibiul de Budapesta! Fara niciun proiect viabil de a avea si o autostrada care sa conecteze sudul si estul tarii la marile culoare europene.