Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Varf de consum in UE


Varf de consum in UE
de la 09 Feb. 2017
Varf de consum in UE
Tags: consum europagfkconsum romania

Studiul GfK privind climatul de consum in Europa pentru al patrulea trimestru din 2016 arata ca increderea consumatorilor din Europa a iregistrat o crestere semnificativa.

Climatul de consum GfK pentru cele 28 de tari UE a crescut cu 5,6 puncte, la 17,9 puncte, in decembrie, fiind cea mai mare valoare de dupa ianuarie 2008. 
 
Indicatorii individuali - estimarile economice si cele cu privire la venituri, cat si tendinta de a cumpara - nu s-au dezvoltat uniform. 
 
Subiectele care au dominat stirile in Europa, in trimestrul patru din 2016, au fost razboiul din Siria, terorismul in Europa, alegerile prezidentiale din SUA si aparitia continua a partidelor si nationaliste, in aproape fiecare tara europeana. 
 
Toate aceste stiri negative nu au reusit sa influenteze consumatorii. Se pare ca europenii sunt tot mai selectivi in ceea ce priveste subiectele de care se lasa influentati in viata de zi cu zi. 
 
Ca urmare, indicatorii privind estimarile economice si cele cu privire la venituri si tendinta de a cumpara au ramas in mare masura neafectati de razboiul din Siria, evenimentele din Turcia, alegerile prezidentiale din SUA si amenintarile continue de terorism in Europa. Din contra, cifrele de crestere economica in fiecare tara au avut un rol mai semnificativ. 
 
In consecinta, climatul de consum GfK pentru cele 28 de tari UE a crescut cu valori de la 5,6 puncte, pana la 17,9 puncte, intre lunile septembrie si decembrie.
 
Estimarile economice din Romania sunt modeste, in pofida conditiilor financiare bune 
 
Cu toate ca economia Romaniei a avut o crestere semnificativa in 2016, in al patrulea trimestru al anului, estimarile economice cu privire la consumatorii romani au scazut cu aproape 8 puncte fata de aceeasi perioada din 2015. Indicatorul s-a oprit la 3 puncte, in decembrie, in contrast cu cele mai bine de 10 puncte obtinute cu un an in urma.
 
Veniturile estimate ale romanilor au suferit o scadere usoara, in al patrulea trimestru al anului, iar indicatorul a scazut cu valori de la peste un punct pana la peste 19 puncte, intre septembrie si decembrie. 
 
In comparatie cu aceeasi perioada din 2015, acesta, totusi, inseamna o crestere de 4,5 puncte. Nivelul puternic general se datoreaza in parte ratei somajului.
 
Conform Comisiei Europene, acesta s-a oprit la 6 procente si s-a aflat la cel mai scazut nivel in ultimii opt ani (trimestrul patru din 2008: 5,7 procente).
 
In martie 2016, tendinta de a cumpara a crescut la 3,5 puncte, pasind din nou pe teritoriu pozitiv, pentru prima oara dupa octombrie 2008. Indicatorul a crescut constant pana in noiembrie, cand a atins 10,5 puncte, cea mai valoare de dupa august 2008. 
 
La sfarsitul anului, insa, a scazut semnificativ cu 12,5 puncte, pana la minus doua puncte.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement