Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Business Intelligence in Romania: Avem Business, nu prea avem Intelligence

Business Intelligence in Romania: Avem Business, nu prea avem Intelligence
de la 17 Ian. 2014
Business Intelligence in Romania: Avem Business, nu prea avem Intelligence Tags: business intelligenceromaniaeconomiesolutii

Piata solutiilor de Business Intelligence este inca la un nivel scazut in Romania fata de alte piete, insa evolutia tehnologica si situatia economica determina cresterea interesului companiilor pentru astfel de solutii, se arata intr-o analiza facuta de Relevance, o companie dedicata dezvoltarii de solutii Business Intelligence.


Romania are o istorie scurta in ceea ce priveste cultura de business, insa acest lucru se constituie atat intr-un dezavantaj, cat si intr-o oportunitate.
 
Dezvoltarile mai reduse ale solutiilor Business Intelligence sunt insa si o mare oportunitate pentru companii: ele pot sari peste unele etape ca sa acceseze tehnologii de ultima generatie, la preturi mai accesibile, crescandu-si astfel competitivitatea.
 
In acelasi timp, multe din companiile din Romania au marea sansa de a nu fi captive in investitii enorme in solutii Business Intelligence mamut, greu de amortizat.
 
Avansul tehnologiilor mobile, scaderea preturilor la echipamentele IT, retelele sociale, dar si criza economica au provocat schimbari majore atat in comportamentul clientilor finali, cat si al companiilor. 
 
Viteza cu care se produce si se vehiculeaza informatia este mai mare, volumele de date au crescut considerabil, astfel ca a crescut nevoia de a identifica la timp oportunitatile de business si de a lua decizii corespunzatoare.
 
1. Data discovery & analysis
 
Oamenii de business isi doresc solutii flexibile, care sa le lase posibilitatea de a descoperi usor informatiile relevante din datele analizate, fara constrangeri.
 
Tablourile de bord, graficele si tabelele interactive, cautarea facila sunt instrumente special gandite pentru procesul de explorare si descoperire, utilizatorul tinta fiind in primul rand utilizatorul de business, nu specialistul IT.
 
“Anul acesta vom vedea utilizatorii de business din ce in ce mai prezenti in alegerea solutiilor BI, conducand procesele de testare si achizitie, dar si ritmul in care se implementeaza ulterior aceste solutii. Totusi, rolul IT ramane in continuare important, el asigurand infrastructura si suportul necesar pentru dezvoltarea solutiilor Business Intelligence”, spun oficialii Relevance.  
 
Aceasta tendinta de schimbare de la solutiile traditionale BI catre solutii BI self-service, data discovery, identificata de Gartner, in urma cu 2 ani, a devenit, astazi, realitate la nivel global.
 
2. B.I. mobil si colaborativ
 
Numarul de tablete si telefoane mobile smart creste semnificativ de la an la an, iar utilizarea lor in aplicatiile de business este, de asemenea, in crestere.
 
Forrester plaseaza aplicatiile mobile in “Top Technology Trends to Watch: 2014 to 2016”.
 
Multi dintre furnizorii de solutii Business Intelligence si-au dezvoltat in ultimii ani zona de mobilitate, astfel ca acum tablourile de bord si analizele interactive pot fi accesate mai facil prin intermediul tabletelor sau smartphone-urilor.
 
Desi exista o ingrijorare referitor la securitatea si confidentialitatea informatiilor, departamentele IT au la indemana solutiile tehnice necesare pentru a asigura acest aspect. De asemenea, vendorii de solutii BI au raspuns si necesitatii utilizatorilor de business de a se consulta pe diverse informatii descoperite si de a lua decizii impreuna, astfel ca facilitatile de lucru colaborativ sunt acum disponibile.
 
“In conculuzie, pentru 2014 vedem o consolidare a implementarilor de solutii Business Intelligence care iau in considerare de la inceput si disponibilitatea analizelor pe tablete si telefoane smart, dar si facilitati de lucru colaborativ, pentru a creste productivitatea si calitatea deciziilor”, se mai arata in datele Relevance.
 
3. Big Data
 
Aparut in urma cu aproximativ doi ani, termenul “Big Data” se bucura de un mare interes la nivel global, iar aceasta tendinta a inceput sa se manifeste si in Romania.
 
Desi exista inca dezbateri asupra definitiei “Big Data” si inca nu este sigur cat de pozitiv este impactul in performantele de business ale unei companii, un lucru este cert: Big Data va ramane in atentia companiilor in continuare.
 
Volumul de date din ce in ce mai mare, varietatea datelor colectate, dar si viteza cu care e nevoie ca ele sa fie procesate sunt principalele dimensiuni ale Big Data.
 
Totusi, consideram ca un alt factor important in aceasta ecuatie este valoarea informatiilor pentru business. Cu alte cuvinte nu e de ajuns sa colectam si sa prelucram volume mari de date, ci trebuie ca acestea sa isi gaseasca o utilizare practica in business, care sa aduca un plus de valoare
 
In Romania sunt inca destul de putine situatii in care e nevoie de Big Data, necesitatile companiilor putand fi relativ usor rezolvate de solutiile existente de Business Intelligence.
 
“Noi consideram ca in acest an doar companiile din energie, telecom, bancile sau institutiile guvernamentale ar putea incepe sa studieze oportunitatea introducerii solutiilor Big Data, strategii si planuri mai concrete de implementare urmand sa apara incepand cu anul urmator”, mai afirma reprezentantii Relevance.
 
Intr-un studiu realizat de McKinsey se arata faptul ca profitabilitatea companiilor care utilizeaza solutii Business Intelligence este mai mare decat cea a competitorilor din aceeasi industrie.
 
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement