Ce buget au romanii de Mos Nicolae
buget mos nicolaecadouri mos nicolae
Conform datelor celui mai recent studiu de piata realizat de Mednet Marketing Research Center, 88,4% dintre persoanele din mediul urban intentioneaza sa cumpere cadouri pentru cei dragi de Mos Nicolae.
Urmand tendinta de anul trecut, intentia de a face surprize de Mos Nicolae este mai ridicata in orasele mici (93,8%) comparativ cu orasele mari, cu peste 100.000 de locuitori, unde 88,0% dintre respondenti au de gand sa ofere cadouri.
Comparativ cu anul trecut, in cazul oraselor mari, cu peste 100.000 de locuitori, procentul celor care intentioneaza sa cumpere cadouri cu aceasta ocazie este constant.
Cele mai intalnite cadouri raman dulciurile (72,1%) si jucariile (49,2%).
Cadourile sunt insa dintre cele mai diverse, incepand cu cele mai banale si mai putin costisitoare (dulciuri, jucarii, articole vestimentare, fructe etc.), ajungand la unele mai sofisticate si mai scumpe (electrice, electronice, electrocasnice, smartphone, tableta, excursii, calatorii etc.)
Bugetul pe care respondentii din mediul urban intentioneaza sa il aloce achizitionarii cadourilor pentru ziua de Mos Nicolae va fi, in medie, de 318 lei, in usoara crestere fata de cel de anul trecut, care era de 305 lei.
De altfel, cei mai multi dintre respondenti (43,8%) intentioneaza sa cheltuiasca intre 100 si 250 de lei.
Si in orasele mari, cu peste 100.000 de locuitori, suma medie alocata pentru cumparaturile de Mos Nicolae isi continua trendul ascendent si ajunge la 321 de lei.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici - sub 30.000 de locuitori; orase mijlocii 30.000-100.000 de locuitori, orase mari - peste 100.000 de locuitori) in perioada 23 - 28 noiembrie 2016.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.