CFR, o vaca inca buna de muls!
cfrtrenuriministerul transporturilorcai feratecfr marfa
Nimeni nu s-a mai agitat prin birourile Ministerului Transporturilor odata cu prezentarea ultimului raport bilant al companiilor de stat care activeaza in domeniul cailor ferate. Si a carui "vedeta" de necontestat este, din nou, CFR Marfa. Si asta pentru ca, deja cu o incapatanare demna de o cauza mai buna, au fost raportate din nou pierderi "pe linie".
Insa aceasta nu este singura constanta a rapoartelor companiilor de stat feroviare. Pentru ca, la ultimele rectificari bugetare, si-au facut din nou loc puzderie de bonusuri si prime pentru “toata lumea”, in frunte cu onor managementul, bineinteles.
Asadar, obisnuiti deja cu aceasta veritabila “gaura neagra” a Ministerului Transporturilor si implicit a bugetului de stat, guvernantii au dat probabil iarasi a lehamite din mana, fiind de acum gata resemnati ca nimeni pe lumea asta nu ar putea opri declinul economic al CFR-ului. Unul suportat de toti romanii, ce-i drept.
Drept urmare, aproape ca nici nu se mai pune altfel fireasca intrebare cum de afacerile competitorilor privati ai companiilor de stat infloresc pe zi ce trece, explodand pur si simplu in fiecare an. Dar nici macar nu mai este privit ca un paradox faptul ca in timp ce transportul feroviar de stat se prabuseste pe banii nostri, cel privat se afla intr-o crestere spectaculoasa.
Mai ales ca, in aceste zile, toti ochii sunt atintiti catre un nou lot de milioane si milioane de euro care a fost deja aruncat “pe piata”. Iar specialistii contractelor cu statul se agita acum sa apuce o “felie” cat mai mare din “tortul” contractelor privind reparatiile facute sinelor de tren. Pentru ca aici se da acum “bataia pestelui”.
Asta chiar daca leitmotiv-ul oficial este “ readucerea in tolerante a parametrilor geometrici ai caii, inlocuirea materialelor de cale a caror stare tehnica nu mai permite circulatia feroviara cu vitezele stabilite, conform specificatiilor din caietele de sarcini”.
Caiete de sarcini care, bineinteles, par trase la indigo, fiind o adevarata mana cereasca pentru fostii directori din CFR care acum si-au infiintat pe banda rulanta firme private. Cu care castiga bani frumosi pentru ca, nu-i asa, iata ca in Romania zilelor noastre, companiile feroviare de stat continua sa ramana doar niste “vaci” bune de muls…
Foto: pixabay.com