Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Companiile aloca tot mai multi bani pentru activitati de responsabilitate sociala

Companiile aloca tot mai multi bani pentru activitati de responsabilitate sociala
de la 10 Iun. 2016
Companiile aloca tot mai multi bani pentru activitati de responsabilitate sociala Tags: responsabilitate socialacorporatiiafacericsr

88% dintre companiile respondente la editia a patra a studiului "Tendinte si realitati CSR in Romania - 2016" realizat de EY Romania si CSRmedia.ro spun ca s-au implicat in proiecte de responsabilitate sociala corporativa in 2015. Acest rezultat marcheaza un interes mai mare din partea companiilor de a integra activitati de CSR in strategia lor de afaceri.


Desi cele doua motive principale pentru care companiile s-au implicat in proiecte de CSR in 2015 au ramas: faptul ca le aduce recunoastere si vizibilitate (56%) si faptul ca aceasta activitate face parte din strategia lor de relatii publice (46%), acestea sunt in scadere puternica fata de 2014. In schimb, observam cresteri semnificative ale motivatiilor de tipul: actionarii nostri cer aceasta implicare (40%), valoarea financiara a companiei creste (25%) si suntem obligati prin politica firmei (21%). Aceasta evolutie care indica o abordare strategica, de sus in jos a activitatilor de CSR.

„Este un moment de referinta pentru mediul de business din Romania, care se pregateste pentru raportarea non-financiara din 2017. Pentru prima data in acest an, 40% dintre companii sunt motivate sa se implice in activitati de CSR pentru ca actionarii lor cer asta, in timp ce 25% se implica pentru ca aceste activitati cresc valoarea financiara a companiei. Vedem asadar o evolutie a practicilor de responsabilitate sociala si de sustenabilitate, care ne indica o maturizare sustinuta a pietei, a politicilor existente si a profesionistilor din domeniu. Dar si mai important, vedem o noua intelegere strategica a acestei functii la nivelul managementului de top al companiilor din Romania”, declara Bogdan Ion, Country Managing Partner EY Romania.

A patra editie a studiului Tendinte si realitati CSR in Romania are la baza un chestionar aplicat in perioada 25 aprilie – 25 mai 2016. In raport se analizeaza raspunsurile a 150 de executivi de top din segmentul local de business si specialisti din domeniul CSR la 37 de intrebari.

Bugetele de CSR in Romania

In 2016 bugetele de CSR au stagnat intr-o masura mai mare decat in 2015 (41% fata de 35%). Totusi, 47% dintre respondenti au indicat o crestere a bugetului, un sfert dintre acestia chiar cu peste 20%. La polul opus, numai 7% dintre companiile respondente spun ca bugetele lor de CSR au scazut, iar 4% ca nu au un astfel de buget.

Un sfert dintre companiile respondente dispun de un buget de CSR cuprins intre 100.000 si 500.000 de Euro, in timp ce 55% se incadreaza in bugete cuprinse intre 5.000 si 100.000 de Euro. Totusi, 12% dintre companii au la dispozitie bugete mici, de pana la 5.000 de Euro.

In 2015, 42% din bugetul de CSR al companiilor a provenit din alocari deductibile de la buget, 48% din alocari nedeductibile din bugetul companiei (fata de 35% in 2014) si numai 10% din alta sursa (fata de 14% in 2014).

Anul acesta, 68% dintre respondenti plaseaza linia de buget de CSR in departamentul de PR si Marketing (fata de 59% in 2015), 12% in departamentul de HR (in scadere fata de 23% in 2015), dar 13% spun ca au un buget separat de dezvoltare durabila sau CSR (fata de doar 5% in 2015).

Masurarea si raportarea activitatii de CSR

Studiul de anul acesta vine in contextul in care peste 700 de companii din Romania sunt vizate de directiva 2014/95/EU incepand cu anul 2017. In acest context, putin peste jumatate dintre companii (51%) spun ca au discutat intern despre directiva europeana privind raportarea non-financiara si despre impactul acesteia asupra companiei. 28% dintre respondenti au constat in urma discutiilor ca va trebui sa raporteze conform acestei directive. Totusi, 33% spun ca nu s-a discutat intern acest aspect, in timp ce 16% nu stiu daca astfel de consultari au avut loc.

Cu toate acestea, 64% dintre respondenti spun ca masoara impactul asupra comunitatii a propriilor proiecte de CSR, iar 63%, in crestere fata de 55% anul trecut, spun ca este probabil sa elaboreze un raport de CSR/dezvoltare durabila in viitorul apropiat.

Proiecte CSR in 2015

In anul 2015, companiile au derulat in medie 12,2 proiecte de CSR, in crestere cu 40% fata de anul anterior, ceea ce reflecta o granularitate mai mare a acestor initiative. In plus, anul trecut a continuat focus-ul pe implementarea proiectelor de CSR la nivel local (59%) si la nivelul comunitatilor in care activeaza compania, in timp ce procentul companiilor care deruleaza proiecte la nivel national a scazut la 42%.

Aproape jumatate dintre respondenti s-au incadrat intr-un buget mediu pe proiect de pana la 5.000 Euro, iar 45% dintre companii au avut la dispozitie bugete cuprinse intre 5.000 si 50.000 Euro pe proiect. Totusi, companiile au contribuit in 2015 intr-o masura mai mare prin voluntariat decat in 2014 si scazut simtitor procentul companiilor care ofera ajutor in bani, de la 80% in 2014, la 69% in 2015.

In ceea ce priveste sectoarele comunitatii vizate de companii pentru sprijin, ele continua sa fie interesate in cea mai mare masura de interventia in domeniul educatiei (75%), in domeniul sanatatii (61%), dar si mediu (51%). Scaderea accentuata se observa la aceasta editie in domeniul social, de la 62% in 2014, la 48% in 2015.

Concluzionand rezultatele studiului de anul acesta, Lacramioara Botezatu, Project Manager CSRmedia.ro, explica: „Responsabilitatea sociala trebuie privita din perspectiva strategica si integrata in business. Orice decuplare a celor doua poate genera riscuri reputatiunile care afecteaza nu doar compania, ci si pe stakeholder-ii sai. Este timpul ca toate companiile, indiferent de structura capitalului – privat sau de stat, strain sau autohton – sa isi regandeasca abordarea fata de implicarea in societate si sa duca CSR-ul la nivelul urmator, acela al sustenabilitatii. Trebuie sa iesim din zona nice to have si sa trecem in cea must have”.

Sursa: EY Romania
Foto: pixabay.com

Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement