Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Companiile din FMCG, nevoite sa-si imbunatateasca marjele de profitabilitate pe masura ce isi revine economia

Companiile din FMCG, nevoite sa-si imbunatateasca marjele de profitabilitate pe masura ce isi revine economia
de la 03 Mar. 2014
Companiile din FMCG, nevoite sa-si imbunatateasca marjele de profitabilitate pe masura ce isi revine economia Tags: fmcgey romaniaanaliza

FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) a fost un sector sigur pentru investitorii care au urmarit obtinerea de marje predictibile si randamente stabile pe durata crizei economice. Totusi, pe masura ce situatia economiei globale se imbunatateste, riscurile in crestere din industrie duc la pierderea interesului investitorilor. Mai ales ca, in ultimii 10 ani, companiile din industria de produse de larg consum au reusit sa-si creasca marjele de profit cu doar 0,6%.


In conditiile in care asupra profitabilitatii se exercita presiuni, atat in pietele dezvoltate cat si in cele emergente, companiile de bunuri de consum vor fi nevoite sa depuna eforturi tot mai mari pentru a genera valoare pentru actionarii lor, se arata in raportul EY – Margin Unlocked.

Comparativ cu alte industrii, marjele de profit din FMCG au fost previzibile si stabile din 2003.

Din acest motiv, sectorul a fost foarte atractiv pentru investitori pe timpul crizei economice. In pofida programelor de crestere a productivitatii si a eforturilor de reducere a costurilor, marja de profit a inregistrat o crestere foarte mica – de doar 0,6% pe toata durata crizei economice.

Din anul 2009, multe alte sectoare si-au crescut progresiv marjele de profit. In sectorul tehnologiei, de exemplu, marjele au crescut de la 15,2%, la 19,4%, marcand un salt de 4,2 puncte procentuale.

Performanta actiunilor din sectorul de bunuri de larg consum a fost devansata de alte sectoare, ceea ce justifica preocuparea investitorilor in privinta profitabilitatii si a perspectivelor de crestere din acest sector.

Acest lucru reprezinta, in plus, o potentiala vulnerabilitate. Cu toate ca actiunile din sector au reprezentat o optiune sigura pentru investitori pe durata crizei, companiile din FMCG vor fi nevoite sa faca eforturi mai mari ca sa-si mentina actionarii multumiti si pentru a-si pastra atractivitatea pentru investitori.

In conditiile in care situatia economiei globale se imbunatateste, tot mai multe alte sectoare, care au fost mai volatile pana acum, ar putea sa devanseze randamentul din sectorul FMCG. 

Foto: Wikimedia.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement