Content Marketing: De unde vine inspiratia? Cateva idei care sa ne ajute sa scriem mai mult si mai bine
content marketinginspiratiecompanieprofesionaltraficcrearea de continut
Exista site-uri care iti genereaza la foc continuu titluri creative si idei indraznete folosind cuvintele-cheie date de tine. Exista site-uri si bloguri care iti promit ca vei invata sa scrii o carte intr-o luna sau sa iti transformi pagina in cea mai cunoscuta din domeniu in mai putin de 90 de zile. Retetele, sigure si, mai ales, testate, par sa se gaseasca la tot pasul. Nimic nu pare sa zdruncine increderea celor care ne promit ca reusita e doar la un click distanta.
Ce conteaza insa cu adevarat? Sa traim cu impresia ca functionam zilnic precum niste robotei care uita uneori ca au nevoie de realimentare si ajung sa isi epuizeze definitiv resursele sau sa ne comportam ca niste oameni, onesti fata de munca noastra si fara sa fim intr-o permanenta cautare de scurtaturi catre succes?
Atunci cand vrem sa oferim continut de calitate, trebuie sa stim ce inseamna pentru noi a oferi valoare. E ceva ce tine de cantitate? De succesul pe care ni-l demonstreaza pe termen scurt? De trafic? De banii investiti? Nu intotdeauna vom gasi inspiratia mergand la vanatoare. Nu intotdeauna lucrurile care au functionat in trecut ne vor aduce aceleasi rezultate si in prezent. Dar indiferent de context si de cat de rapid avem nevoie de o solutie, creativitatea si integritatea muncii nu ar trebui sacrificate de dragul unei solutii imediate.
Orice abordare rapida si superficiala va avea efecte negative pe termen lung. E un fel de agricultura intensiva practica pe un teren fertil. Nu peste mult timp, pe acelasi teren, nu va mai creste nimic.
1. Inspiratia, atunci cand vorbim de crearea de continut, trebuie sa vina din ceea ce se afla in jurul nostru in mod obisnuit si natural. Profesionistii din domeniul nostru, mentorii pe care ii avem, oamenii care ne inspira si care ne ajuta sa crestem profesional. Felul in care acestia reusesc sa rezolve anumite sarcini, creativitatea pe care o pun la lucru, deciziile pe care le iau in momente de criza sunt toate exemple care ne pot servi drept teme pentru articolele noastre.
2. Problemele din cadrul unei companii. Cum nu exista mereu o functionare impecabila a unei firme, cu siguranta vom da si peste momente in care va exista un caz concret de management al situatiilor de criza. Iar fiecare criza are sau ar trebui sa aiba imbunatatirea proceselor de lucru si astfel o crestere pozitiva pentru companie. De ce sa nu scriem despre asta?
3. Interviurile de angajare. Motivele pentru care cineva doreste sa se angajeze in compania in care lucrati nu sunt intotdeauna in acord cu valorile firmei. Insa exista si posibilitatea ca respectiva companie sa nu transmita suficient de bine ceea ce isi doreste de la candidatul respectiv. Nu va temeti sa scrieti chiar un articol pe aceasta tema, oferind informatii folositoare celor care isi doresc cu adevarat sa faca parte din echipa.
4. Obstacolele intalnite in parcursul profesional. V-ati lovit, in mod cert, de anumite situatii in cariera, iar in unele cazuri ati invatat si lectii importante. Asa cum e bine sa invatam din greselile altora fara a dori sa le testam pe toate pe pielea noastra, de ce sa nu impartasiti si altora o experienta care v-a ajutat sa cresteti, care v-a salvat dintr-o situatie mai putin placuta sau care v-a dus la o crestere semnificativa a salariului?
5. Cartile pe care le cititi. Si daca nu exista o biblioteca personala in care sa adunati cartile care va inspira, atunci acesta e momentul in care sa va creati una. Exista nenumarate lucrari pe care le putem lectura nu pentru a ne inspira literalmente din ele, ci pentru a invata lucruri noi despre profesia pe care am adoptat-o.
La final de zi, e important sa fim convinsi ca este posibil sa crestem profesional, sa devenim din ce in ce mai buni la ceea ce facem si sa avem rezultate pe masura. Insa pentru asta va trebui sa muncim inteligent (nu neaparat mai mult, ci mai eficient), sa facem diferenta intre volumul muncii si calitatea muncii si sa ne punem la treaba creativitatea in orice aspect al profesiei noastre.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online