De managementul saraciei, la nivel national, inca nu se ocupa nimeni
managementul saracieiromaniainvestitiieconomiemediul ruralproduse alimentare romanestiasociatii de fermieri
Imaginati-va un program de stiri care ar incepe in fiecare seara cu urmatoarea stire: Romania ocupa locul 2 in Europa la capitolul saracie. Nu este un exemplu inventat, ci o informatie demonstrata de datele Eurostat. Pentru cei care traiesc in orasele medii sau mai mari si care traverseaza ocazional sau deloc tara in lung si in lat, saracia autohtona, in ansamblul sau, poate deveni un usor un fenomen de necrezut.
"Hai ca nu e chiar asa de rau" e sinonimul lui "economia e increstere" care, la randul sau, a devenit in mintile populatiei un "hai ca incepe sa ne fie mai bine". Realitatea in cifre si in fapte care nu se lasa contrazise de false asteptari demonstreaza insa contrariul: romanii continua sa fie printre cei mai saraci.
Economia subrezita de lipsa de predictbilitate fiscala din ultimii ani, deciziile luate intr-o deplina lipsa de responsabilitate fata de viitor, adica fata de prezentul pe care il traim acum isi fac simtita prezenta in ceea ce inseamna bunastarea fiecarei familii. Sistemul educational si cel medical si-au subrezit existenta in ultimii ani. Cresterea economica e sustinuta de un consum emotional si nu de investitii directe sau de afaceri care infloresc. Piata imobiliara isi va demonstra in curand incapacitatea de a face fata unei piete nesanatoase.
Mai nou, a fost promovata si legea care obliga marile magazine sa aiba pe rafturi produse alimentare romanesti in proportie de 51%. Abia acum se va vedea cat de grav e faptul ca in Romania nu exista aproape deloc asociatii de fermieri si de producatori si ca nu se poate sustine o astfel de lege decat de companii la fel de mare si care anuleaza astfel din start ideea legii recent promulgate.
La fel de grav e ca vor fi date amenzi de pana la 150.000 lei pentru magazinele care nu aplica legea. Or sanctiunile date astfel sunt aceleasi cu sanctiunile care au inchis afaceri inainte de a intelege cu adevarat mediul de business si de a oferi, in paralel, sprijin in contextul legilor intrate in vigoare.
Afacerile din Romania nu sunt sustinute de stat, iar sprijinul financiar se obtine greoi, atunci cand se obtine. Impozitarea excesiva, modificarile legislative ivite peste noapte si procedurile greoaie care nu ii ajuta nici macar pe antreprenorii aflati la inceput de drum fac din Romania un mediu deloc propice incercarilor de a dezvolta aici afaceri. Cele mai multe povesti de succes au la baza investitii pe care cei mai multi tineri nici nu si le imagineaza.
Vorbim de o tara care continua sa aiba mediul predominant rural si sarac, o tara pe care o traverseaza in lung si-n lat autostrazi din fonduri europene, croite prin sate fara apa curenta si electricitate. Romania e o tara saraca, iar de managementul saraciei, la nivel national, inca nu se ocupa nimeni.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online