Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Dorinta de cumparare este la maximum in Romania

Dorinta de cumparare este la maximum in Romania
de la 20 Apr. 2016
Dorinta de cumparare este la maximum in Romania Tags: consum romaniaoptimism romaniagfk

Rezultatele studiului GfK privind climatul european de consum pentru primul trimestru din 2016 arata ca razboiul din Siria, ca sursa a crizei refugiatilor, amenintarea terorista din Europa, posibilitatea iesirii Marii Britanii din UE si continuarea recesiunii din marile tari in curs de dezvoltare au afectat climatul de consum, in special, asteptarile economice si sperantele de crestere a veniturilor consumatorilor europeni.

In intervalul decembrie 2015 - martie 2016, indicele climatului de consum in Europa a scazut cu 3,2 puncte, la nivelul de 9 puncte.
 
In primul trimestru al anului, mai multe subiecte de larg interes au dominat peisajul media, captand atentia publicului. Desi Statul Islamic a pierdut o parte dintre teritoriile capturate, razboiul din Siria este departe de a fi terminat, ramanand principala cauza a uriasului aflux de refugiati. Initial, oamenii treceau nestingheriti catre Europa Centrala si de Vest, pana cand, la inceputul lui martie, tarile din Grupul de la Visegrad au decis sa isi inchida granitele si, in consecinta, si ruta balcanica a refugiatilor. 
 
Cu toate ca inchiderea granitelor a oprit fluxul de refugiati din Europa, in acest moment centrele de primire din Grecia sunt pline de oameni care au nevoie de ajutor - in special cel din Idomeni, de la granita cu Macedonia, unde conditiile au devenit de nesuportat. 
 
In Franta, guvernul a ordonat armatei sa curete tabara ilegala de refugiati de la Calais, cunoscuta sub numele de "jungla", unde campau oamenii aflati in drum spre Marea Britanie. Intre timp, in Europa continua tratativele: politicienii cauta solutii pentru numarul urias de refugiati si pentru distributia echitabila a acestora intre statele membre.
 
Atacurile din Bruxelles, de la mijlocul lui martie, arata ca in primele 3 luni ale anului amenintarea terorista s-a aflat inca la cote extrem de inalte in Europa. 
 
Totusi, deoarece exploziile din Belgia nu au avut loc decat dupa incheierea sondajului din martie asupra climatului de consum, impactul acestui eveniment nu se regaseste in rezultatele sondajului.
 
In Marea Britanie, in special, referendumul care urmeaza sa aiba loc in luna iunie, cu privire la posibila iesire a tarii din Uniunea Europeana, arunca o umbra grea asupra viitorului. Numerosi experti in economie, precum si numerosi consumatori britanici, prevad puternice consecinte negative asupra economiei in cazul in care asa-numitul Brexit se va concretiza.
 
Mai mult, in primul trimestru al anului 2016, a devenit clar ca marile tari in curs de dezvoltare (China, Brazilia si Rusia) continua sa se confrunte cu dificultati economice. Aceasta situatie afecteaza perspectivele de export ale companiilor europene si ar putea avea efecte negative asupra economiei.
 
Diversitatea problemelor a cauzat un nivel de incertitudine considerabil in randul consumatorilor europeni in primul trimestru al acestui an. In particular, asteptarile economice au scazut semnificativ incepand din luna decembrie, in toate tarile analizate. 
 
In Grecia, de exemplu, au revenit la acelasi nivel din perioada cea mai dificila a crizei datoriilor. Scaderea asteptarilor economice a afectat si sperantele oamenilor referitoare la venituri, care au scazut considerabil in majoritatea tarilor. 
 
Climatul de consum pentru Europa a scazut, de asemenea, in primul trimestru - de la 12,2 puncte in decembrie la 9 puncte in martie.
 
Asemenea majoritatii celorlalte tari europene, asteptarile economice au scazut si in Romania in primul trimestru al anului. Indicatorul a ajuns la valoarea de 3 puncte in luna martie, ceea ce reprezinta o scadere de 7 puncte in comparatie cu luna decembrie, precum si o scadere de peste 19 puncte in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. 
 
Aceasta tendinta descendenta este surprinzatoare, dat fiind faptul ca economia a crescut cu 4,3%, respectiv 3,4% in cele patru trimestre ale anului 2015, in comparatie cu aceleasi perioade ale anului anterior. 
 
Ultima oara cand consumatorii romani au fost atat de pesimisti cu privire la perspectivele economiei a fost in octombrie 2014. Somajul a inregistrat doar o usoara scadere in decursul ultimului an. 
 
Totusi, asteptarile in ceea ce priveste veniturile au crescut cu aproape 7% in primul trimestru al anului, atingand nivelul de 22 de puncte in luna martie. 
 
In consecinta, consumatorii se asteapta ca veniturile lor sa isi revina in urmatoarele cateva luni, fie ca rezultat al unor cresteri salariale directe, fie ca rezultat al scaderii ratei somajului (deoarece numerosi oameni vor reveni in activitate).
 
In Romania, disponibilitatea pentru cumparare a crescut semnificativ in acest trimestru, indicatorul crescand cu 11 puncte intre decembrie si martie. Aceasta crestere s-a concretizat in revenirea indicatorului in zona pozitiva a scalei, atingand aproape 4 puncte - cea mai inalta valoare din septembrie 2008. Foarte probabil, decizia guvernului de a reduce TVA cu 4% de la 1 ianuarie 2016 a contribuit la acest rezultat. 
 
Totusi, consumatorii sunt inca departe de momentul in care vor cheltui banii pe produse si servicii scumpe, deoarece, in acest moment, marea lor majoritate abia daca dispun de fondurile necesare traiului zilnic. 
 
Rezultatele studiului GfK Climatul de consum in Europa au la baza un sondaj al consumatorilor efectuat la cererea Comisiei Europene in toate tarile Uniunii Europene. Sunt chestionate lunar aproximativ 40.000 de persoane din 28 de tari. Aceste persoane sunt reprezentative pentru populatia adulta din UE.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement