In 2014, romanii au mers mai des la cumparaturi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In 2014, romanii au mers mai des la cumparaturi In 2014, romanii au mers mai des la cumparaturi
de Manager.ro la 18 Mar. 2015
Urmareste-ne pe Google News
obiceiuri consum romanigfkfmgcconsum romania

Studiile GfK care monitorizeaza consumul casnic arata o crestere in valoare cu 2% a cosului de cumparaturi pentru produsele FMCG, in 2014 fata de 2013.

Cresterea a avut ca principal pilon de sustinere frecventa de cumparare mai ridicata. In acelasi timp, in majoritatea tarilor din Europa, frecventa de cumparare se afla pe o curba descendenta. 
 
Romania, insa, nu se aliniaza acestei tendinte, fiind una dintre putinele tari in care frecventa de cumparare este in crestere. 
 
Asta pentru ca scena de retail modern se dezvolta cu noi magazine si formate de proximitate, dar si datorita faptului ca, in cautarea celor mai bune oferte si sortimente, cumparatorii viziteaza mai multe magazine.
 
Frecventa de cumparare a romanilor se aseamana cel mai mult cu cea a austriecilor, cetatenii ambelor state mergand la shopping pentru aprovizionare aproximativ o data la o zi si jumatate pe parcursul unui an.
 
Mancarea, incluzand atat alimentele proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificatie) cat si pe cele cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, faina, malai) reprezinta 70% din valoarea cosului anual de cumparaturi.
 
GfK observa o predilectie mai mare din partea bucurestenilor si a locuitorilor din orasele mari pentru achizitionarea alimentelor proaspete, in special lactate si carne. 
 
In schimb, familiile tinere au un consum casnic mai mic pe aceasta categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate, dar si iesirile la restaurant. In acelasi timp, gospodariile tinere au cel mai mare interes pentru segmentul de ingrijire personala, mai ales in Bucuresti si in orasele mari.
 
In comparatie cu anul 2013, tendinta generala a fost de crestere pentru produsele alimentare (exceptand alimentele proaspete) si pentru cele de ingrijire a casei. Alimentele proaspete, bauturile si produsele de ingrijire personala au avut o evolutie constanta in 2014.
 
Pe parcursul unui an, o familie cheltuieste 6,450 de lei pentru bunurile de larg consum destinate consumui casnic (aproximativ 537 de lei pe luna). O vizita medie la magazin are valoare de 25 de lei.
 
Comertul modern acopera 54% din piata totala de FMCG din Romania, fiind intr-o usoara crestere fata de anul 2013. 
 
Formatele mai mici, de tipul supermarket sau discounter, au avut un ritm de crestere mai alert in 2014, beneficiind de cresterea frecventei de cumparare. Supermarketul este formatul cu cea mai mare crestere si cu cel mai mare trafic in magazin.
 
Hypermarketurile si-au diminuat ritmul de crestere, insa sunt cel mai important canal din comertul modern, acoperind mai mult de un sfert din piata.
 
Studiul mai arata ca primele trei grupuri de retail acopera 33% din valoarea totala a pietei, fiind la mijlocul clasamentului comparativ cu alte tari din Europa Centrala si de Est.
 
Piata de FMCG din Romania arata potential de crestere si in 2015, fiind una dintre putinele tari din Europa cu crestere volumica.
 
Potrivit GfK, spre deosebire de restul tarilor unde a fost constatata o evolutie constanta sau cel mult o absorbtie a cresterii pretului, in anul 2014, romanii au avut o crestere in volum de 4,6%. Acesta este un semn pozitiv care arata ca piata locala nu este inca saturata, iar apetitul romanilor pentru noi categorii si pentru inovatie este unul cu mare potential.
 
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2014 a tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 3.000 de gospodarii, reprezentativ la nivel national.

Incepand din ianuarie 2013, GfK Romania a inlocuit metoda clasica de colectare a datelor cu ajutorul jurnalului de cumparaturi cu o solutie inovatoare: scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum. Categorii noi monitorizate de Panelul de Gospodarii sunt: mancarea proaspata (mezeluri, carne, fructe si legume), bauturile alcoolice (spirtoase si vinuri), produse de panificatie, snacks-uri (pufuleti, tortilla, croissant, floricele, etc), mancare pentru animale sau produse pentru bebelusi.
 

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x