Instrumentele de scris n-au pierdut inca lupta cu tastatura
piata instrumente scrisvanzari pixurivanzari stilouristudiu gfk
Rezultatele studiului GfK Consumer Choices privind piata instrumentelor de scris arata ca, anul trecut, aceasta a crescut, in volum, cu 8% fata de 2013, in magazinele de tip hypermarket si cash & carry.
In ceea ce priveste valoarea vanzarilor in aceste doua formate de magazin, piata arata o crestere de 14%, la 33 de milioane de lei.
Conform GfK, lunile premergatoare inceperii scolii reprezinta cea mai favorabila perioada a anului pentru producatorii de instrumente de scris, cererea pentru rechizite crescand aproape exponential.
Ponderea pe care o are aceasta perioada la nivelul intregului an a crescut la 43%, in valoare, in 2014, in comparatie cu 41%, in 2013, eforturile producatorilor de instrumente de scris concentrandu-se in lunile iulie - septembrie.
Din punct de vedere al structurii pietei, nu exista modificari majore in 2014. Categoria de succes a fost cea a instrumentelor de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit si mecanice, rollere si finelinere) care ocupa mai mult de jumatate din totalul pietei, acestea fiind urmate de instrumentele pentru colorat (creioane colorate, carioci si creioane cerate), cu o pondere de 20%.
Instrumentele de scris au marcat o crestere de 19%, in valoare, evolutie generata in special de performanta rollere-lor, a creioanele grafit, dar si a schimbarii structurii din punct de vedere al dimensiunii ambalajului, impachetarile mari inregistrand scaderi.
Evolutii pozitive au avut si segmentele de colorat si de corectat, insa cu rate de crestere mai mici de 10%.
Concluziile se bazeaza pe datele de vanzari colectate de la hypermarketuri si magazine de tip cash and carry, date incluse in panelul de retail GfK Consumer Choices.
Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.