Romanii vad in Heidi brandul cel mai de incredere
heidigfkincrederezewagranini
Heidi detine prima pozitie printre marcile de bunuri de larg consum in a caror calitate romanii au cea mai mare incredere, conform studiului GfK National Brands & Private Labels Drivers.
A doua marca din clasament este Santal, urmata de Zewa. Pozitiile a patra si a cincea sunt ocupate de Granini si de Bel Vita.
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers analizeaza cinci piloni in functie de care consumatorii romani cumpara produse de larg consum si le diferentiaza de restul jucatorilor din piata: notorietatea marcii, capacitatea lor de a face consumatorul sa se simta bine, increderea in calitate, traditia marcii si raportul bun calitate/ pret.
Notoritatea se refera la prezenta si disponibilitatea brandului, la varietatea sortimentatiei, la noutati si lansari de produse, la campaniile de comunicare, dar si la felul in care acesta interactioneaza sau dialogheaza cu consumatorii sai.
A face consumatorii sa se simta bine vorbeste despre abilitatea marcii de a oferi acestora o mai buna calitate a vietii, armonie, un
statut care sa ii multumeasca si bucurie.
Increderea intr-o marca se traduce prin calitate si traditie, elemente esentiale in decizia de cumparare.
In topul privind increderea in calitatea marcii, Heidi se diferentiaza foarte puternic in special legat de increderea deplina pe care consumatorii o au in aceasta marca si prin faptul ca satisface asteptari foarte inalte.
Urmatoarele doua clasate se diferentiaza pe atributele de calitate excelenta si increderea mai mare pe care consumatorii o au in ele in comparatie cu alte marci.
A doua componenta importanta in construirea increderii este esenta marcii, inteleasa ca fiind o marca cu traditie, legendara, pe care consumatorii o cunosc de o lunga perioada de timp.
La acest capitol, Coca-Cola si Pepsi detin primele pozitii, urmate de Kinder, Joe si Jacobs.
Marcile private sunt prezente de mai putina vreme pe piata, de aceea ele inca nu se diferentiaza in termeni de traditie sau de notorietate a marcii.
Se pozitioneaza insa in top pentru caracteristicile care se refera la raportul bun calitate/pret.
Cele doua marci private pe care le regasim in top cinci pe acest pilon sunt Pilos si Promienna.
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers a fost realizat online pe 1.000 de respondenti. Au fost investigate individual 100 de marci de produse la larg consum. In total, au fost obtinute 7.500 de evaluari de marci.
Selectia marcilor a fost realizata pentru toate segmentele de pret (premium, mainstream, economic, marci private cu valoare daugata si marci private din segmentul economic). Culegerea datelor a fost facuta in octombrie 2013.