SSIF Broker: Exista companii cu probleme care pot fi salvate prin negocieri cu bancile creditoare
cemacon ssif broker
Odata cu finalizarea procesului amplu de restructurare al Cemacon, una dintre cele mai importante companii din portfoliul SSIF Broker, oficialii firmei de brokeraj sunt convinsi ca s-a nascut o oportunitate de redresare a companiilor cu potential, dar aflate in distress (o situatie in care companie este in pericol sa nu-si poata plati obligatiile catre creditori – n.r.).
SSIF Broker s-a implicat activ inca din anul 2009 in procesul de reorganizare al Cemacon din ultimii ani, care a culminat cu semnarea acordului de principiu privind restructurarea pachetului de credit si a contribuit decisiv la fiecare etapa.
“Credem ca exista companii in distress care pot fi salvate prin negocieri cu bancile creditoare si prin asumarea unei infuzii de cash aduse de catre investitorii institutionali, cooptati ca si parteneri. Exista multe companii cu profit din exploatare mare, dar cu grad de indatorare ridicat, care intampina probleme de lichiditate, iar noi, impreuna cu partenerii nostri interni si externi, suntem capabili sa gasim finantare si cele mai bune solutii de redresare. Suntem convinsi ca avem capacitatea de a investi si a duce la bun sfarsit si alte proiecte precum Cemacon”, a declarat Grigore Chs, directorul general al SSIF Broker (BRK).
“Dintr-o companie condusa de salariati fara o viziune economica, am reusit sa realizam transformarea intr-o societate cu un management performant, cu o strategie coerenta de dezvoltare si o politica orientata spre piata. SSIF Broker sprijina procesul de reindustrializare, motiv pentru care derulam strategii similare si la alte companii din portofoliul nostru, precum Napochim Cluj”, sustine Mihai Buliga, presedintele SSIF Broker.
In 2009, Cemacon era printre cele mai mari plasamentele ale SSIF Broker, avand probleme de lichiditate si o investitie importanta in derulare, intr-o noua linie de productie, finantata de Banca Anglo-Romana.
Un pas important a fost schimbarea managementului in 2010, prin cooptarea lui Liviu Stoleru, un manager profesionist, cu experienta in domeniul vanzarilor de materiale de constructii si in restructurarea companiilor, care a venit cu o strategie de vanzari si cu abordare concurentiala a pietei.
Foto: Wikipedia.