STIHL Romania, o retea de peste 300 de magazine in 2013
ioan mezeistihl romaniamotounelte
Compania STIHL Romania, subsidiara grupului german cu acelasi nume, a ajuns in 2013 la 300 de magazine, detinute de cei peste 200 de dealeri ai companiei.
“Am reusit o consolidare puternica a retelei, ca urmare a unei strategii care s-a derulat in ultimii doi ani. Cea mai mare parte a strategiei s-a axat pe consolidarea calitativa a retelei de dealeri, focusul nostru fiind performanta si ridicarea standardelor de operare a magazinelor si service-urilor adiacente”, a declarat Ioan Mezei, director general STIHL Romania.
”Astfel, chiar daca numarul dealerilor nostri a ramas constant in ultimii ani, a crescut numarul magazinelor cu standard foarte ridicat de servire a clientilor. Ne propunem in acest an o crestere a retelei de dealeri cu 10-15 procente, concentrandu-ne in continuare si pe dezvoltarea calitativa a nucleului de parteneri traditionali”, precizeaza Mezei.
Dealerii STIHL sunt societati distincte, care opereaza sub franciza brandului german, atat magazine cat si service-uri. Suprafetele pe care se desfasoara activitatea unui dealer STIHL difera. Minimul de spatiu este de 40 mp, iar in unele cazuri atinge si 2.000 mp.
“In general, dezvoltarea unui astfel de business se produce in jurul unei persoane cu abilitati tehnice, care poate opera si un service. Din acest motiv suntem foarte atenti in selectarea partenerilor care vor arbora drapelul STIHL la intrarea in magazine. Pe langa cunostintele tehnice, un partener STIHL trebuie sa dovedeasca si o inclinatie antreprenoriala, pe care sa se bazeze atunci cand pleaca la drum alaturi de noi”, spune Ioan Mezei.
”Aceasta forumula nu a dat gres si iata ca in cadrul retelei s-au putut dezvolta afaceri consistente, unele dintre ele atingand o cifra de afaceri si de 2-3 milioane de euro pe an. In plus potentialul de crestere este ridicat mai ales ca STIHL este numarul 1 in piata” completeaza Ioan Mezei.
“La nivelul lui 2013 s-a produs o scadere a pietei de motunelte, pe care am aprecia-o in jurul a 5-10 procente. La nivelul clientilor STIHL am observat o crestere a preferintelor pentru utiliajele din gama hobby, clasa compacta superioara”, precizeaza Ioan Mezei.
Utilizatorii de motounelte au inceput sa fie mult mai atenti la echipamentele achizitionate si la provenienta lor. Odata cu scaderea importurilor de motounelte din China s-a diminuat si incidenta produselor contrafacute, fata de alti ani.
“Din informatiile colectate din piata, s-a putut observa o trecere de la achizitia de produse ieftine no-brand, la utilaje fabricate de firme ≪serioase≫ si asta pentru ca acele produse ieftine achizitionate in urma cu 2-3 ani au inceput sa-si atinga limita de viata. Confruntati cu astfel de probleme, utilizatorii se indreapta catre producatori consacrati care pot garanta calitatea acestor produse care sunt de folosinta indelungata, nu pentru cativa ani” precizeaza Ioan Mezei.
Foto: Ioan Mezei, director general STIHL Romania.