Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Studiu EY: Prioritatea directorilor financiari trebuie sa fie tranzitia catre mediul digital

Studiu EY: Prioritatea directorilor financiari trebuie sa fie tranzitia catre mediul digital
de la 11 Dec. 2015
Studiu EY: Prioritatea directorilor financiari trebuie sa fie tranzitia catre mediul digital Tags: director financiarafacereeconomiemediu digital

Potrivit studiului EY - Partnering for performance, directorii financiari se concentreaza mai mult pe gestionarea costurilor si pe stabilirea bugetelor decat pe extinderea rolului lor strategic. Doar 49% dintre directorii financiari declara ca vor avea o contributie importanta la transformarea digitala a afacerii.

Sondajul a fost realizat in randul a 652 de directori financiari si directori generali. Cu privire la colaborarea cu directorul general in procesul de luare a deciziilor, 82% din directorii financiari considera ca cele mai importante contributii ale lor continua sa se limiteze la dimensiunea financiara traditionala.

Bogdan Ion, Country Managing Partner EY Romania, explica: "Directorii generali s-au bazat foarte mult pe directorii financiari in perioada crizei ca sa gestioneze optimizarile de costuri si sa-si protejeze firmele. Acum, in contextul stabilizarii economiei, directorii financiari trebuie sa asigure echilibrul fragil intre nevoia de control al costurilor si nevoia de crestere. Adica intre disciplina financiara si asumarea de noi riscuri, care sa duca la crestere si la inovare."

Accelerarea business-ului digital

Desi se implica tot mai mult in definirea directiilor strategice ale afacerii, directorii financiari pare ca nu au realizat in totalitate rolul pe care ar trebui sa il joace in tranzitia catre digital, un factor cheie care afecteaza afacerile din prezent. Aceasta trecere are un efect disruptiv asupra afacerii in ansamblu si asupra modelelor operationale ale organizatiei.

Doar 50% dintre directorii financiari fac din tranzitia catre un model digital de afaceri o prioritate de top in urmatorii trei ani, conform studiului, si doar 49% dintre ei cred ca vor avea o contributie importanta sau foarte importanta in cadrul acestei tranzitii. Aceste date arata faptul ca multi directori financiari nu inteleg pe deplin impactul pe care universul digital il va avea asupra afacerii, si nici responsabilitatea care le revine in derularea si implementarea acestui proces de transformare.

Directorii financiari au un rol important de jucat in aceasta zona, inclusiv in optimizarea mediului digital in vederea reducerii costurilor si gestionarii riscurilor de natura legala, fiscala si de reglementare, generate de mediul digital.

"Transformarea digitala reprezinta in prezent una dintre cele mai mari provocari si oportunitati pentru companii. Cu toate acestea, doar jumatate dintre directorii financiari ii acorda atentia meritata. Aceasta tranzitie are puterea de a transforma in necunoscuti liderii actuali de piata, intr-un timp foarte scurt. Directorii financiari care nu vor lua tine cont de aceasta schimbare vor avea mult de recuperat, pe masura ce competitorii lor vor valorifica avantajele culturii digitale pentru a deveni lideri in industrie", adauga Bogdan Ion.

Parteneriatul strategic nu se limiteaza la mediul digital

Redefinirea operationala si masurarea performantelor sunt identificate ca fiind alte doua zone prioritare in colaborarea dintre CFO si CEO. Majoritatea directorilor financiari (85%) care fac din redefinirea modelului operational o prioritate de top declara un nivel mai mare de colaborare cu directorii generali. Conform studiului, masurarea performantelor organizatiei reprezinta una dintre zonele cheie unde directorii financiari simt ca trebuie sa aiba o contributie mai mare.

"Rezultatele arata limpede ca directorii financiari si directorii generali trebuie sa lucreze impreuna pentru a mentine un echilibru intre analiza trecutului si viziunea de business, orientandu-si in egala masura atentia asupra digitalizarii afacerii. Iar pentru dezvoltarea unui parteneriat performant este esential ca directorii financiari sa se concentreze pe valoarea pe care o pot genera dincolo de controlul costurilor," concluzioneaza Bogdan Ion.

Foto: stjosephsmallbusiness.com
Sursa: eyromania.ro

Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement