Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Topul celor mai mari probleme pe care le intampina o afacere, indiferent de tara

Topul celor mai mari probleme pe care le intampina o afacere, indiferent de tara
de la 02 Iun. 2016
Topul celor mai mari probleme pe care le intampina o afacere, indiferent de tara Tags: probleme companiiinovatiatehnologiaincertitudinepredictibilitate fiscala

Balanta nu e echilibrata in ce priveste problemele sau, dimpotriva, avantajele pe care le cunoaste o afacere in functie de tara in care se dezvolta. Ceea ce face ca un business nou sa aiba succes tine de mult mai multe aspecte care nu se opresc la cele cateva reguli majore care ne vin prima data in minte.




Putem spune, asadar, ca indiferent de domeniul ales pentru afacere, indiferent de tara, indiferent de planul de afaceri construit ca la carte, destinul unui business poate sa cunoasca un traseu pe care niciun antreprenor nu l-a premeditat. Sunt factori de ordin major care nu pot fi, in cele mai multe cazuri, controlati la un nivel micro. Vorbim, asadar, despre topul celor mai mari obstacole pe care le intampina o afacere in acest moment.

1. Nesiguranta

Tradusa in unele tari sub forma de lipsa de predictibilitate fiscala (si nu numai), la nivel general aceasta inseamna lipsa de predictibilitate economica si financiara.

"Toate fiintele umane, dar s-ar parea ca mai ales liderii de business, se simt extrem de inconfortabil fata in fata cu incertitudinea. Incertitudine in ce priveste economia mondiala, incertitudine in pietele financiare, incertitudine in ce priveste felul in care noile reglementari vor influenta afacere, nesiguranta fata de ceea ce fac competitorii si despre cum noua tehnologie va afecta afacerea – toate acestea reprezinta de-abia inceputul unei liste fara sfarsit. Concluzia e ca incertitudinea duce la concentrare oe termen scurt.", scrie Bmgi.com.


Tot sursa amintita mai spune ca marile companii dau astfel inapoi din fata planificarilor pe termen lung in favoarea celor pe termen scurt, incertitudinea fiind adesea scuza folosita. Efectele nocive ale unei astfel de gandiri se rasfrang asupra valorii construite in timp.

2. Inovatia.

Ni s-ar parea cel putin firesc ca, in prezent, cu resursele pe care le au la dispozitie, companiile sa fie mai decise ca niciodata sa inoveze. Riscurile pe care considera aceste companii ca si le asuma le fac sa bata pasul pe loc si sa evolueze la un nivel mult mai scazut. Iar printre jucatorii cei mai putin interesati de inovare sunt tocmai cele mai mari companii din lume (si vorbim aici de circa o suta de companii, lideri la nivel mondial). Frica, de data aceasta, se traduce printr-o teama a celor conduc aceste companii de a nu le mai putea controla ca in trecut.

3. Tehnologia.

E de inteles daca acest motiv aduce zambetul pe buzele celor mai multi dintre noi. Insa viteza adoptata de dezvoltarea tehnologiilor, aproape indiferent de domenii, ramane o lama cu doua taisuri. Cea mai mare problema constatata in aceasta privinta o reprezinta competitia pe care companiile o duc intre ele cand vine vorba de schimbari de ordin tehnologic. In concret, competitorul poate astepta o vreme inainte de a trece la o noua tehnologie, schimbare care poate fi facuta la doar un an distanta de versiunea in care celalalt concurent a investit deja. In felul acesta, cel care a riscat si a asteptat obtine un avantaj fata de firma care detine deja tehnologie nu la fel de avansata, asa cum a explicat sursa amintita mai sus.

A astepta insa pentru o noua versiune se dovedeste in multe situatii la fel de riscant. Iar viteza de schimbare poate sa faca mai mult rau decat bine atunci cand o companie incearca, in paralel, sa isi foloseasca la maximum tehnologia actuala, exploatandu-i resursele, si sa adopte tehnologii de ultima ora. A jongla astfel pe doua fronturi nu e o sarcina usoara nici macar pentru cele mai bune companii din lume.

Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement